Autorem průzkumu je psycholog Tom Fawcett ze Salfordské univerzity, který sledoval chování pasažérů na hodinovém výletě mezi Boltonem a Manchesterem.

"Lidé mohou být velmi překvapeni, že obyčejný zvyk, jako je výběr sedadla v autobusu, může odhalit stránky jejich osobnosti," řekl Fawcett, který si u cestujících mimo jiné všímal řeči těla. Dalším aspektem byla komunikace s ostatními.

Firmy, které pomocí psychologických testů zjišťují osobnost svých zaměstnanců, prý zbytečně utrácejí peníze. Podle Fawcetta prostě stačí nasednout do prostředku veřejné dopravy. Různé typy lidí si vybírají nejen sedadla, ale i patra. Britské patrové autobusy double-deckery tak o cestujících prozradí další detaily.

Fawcett rozdělil pasažéry do sedmi různých skupin

Fawcett rozdělil pasažéry do sedmi různých skupin. Přední místa nahoře si vybírají lidé, kteří myslí na budoucnost. Do zadní části patra si zase sedají rebelové, kteří si neradi nechávají narušovat svůj osobní prostor. Ve středu jsou nejčastěji volnomyšlenkáři v mladém až středním věku, kteří si při cestě čtou noviny nebo poslouchají hudbu.

Stejný výběr ve spodní části autobusu přináší další odhalení. Vepředu dole si sedají společenští lidé. Cestující, kteří po nástupu směřují do středu, jsou zase zdární komunikátoři. Zadní část autobusu pak obsazují lidé, kteří často riskují, a na zadních vyvýšených místech si připadají důležitější. V sedmé skupině jsou podle Fawcetta chameleoni, kterým je úplně jedno, kam si sednou.