Každý rok roste zájem o nákupy v „první minutě“ asi o pět procent. Lidé prý chtějí mít větší jistotu, že si vyberou tu nejlepší dovolenou přesně podle svých požadavků zároveň za výhodnou cenu.

Cestovky navíc poskytují slevu ze standardních cen v průměru o 10 %, Čedok inzeruje na svých webových stránkách dokonce patnáctiprocentní slevu, Datour nabízí květnový zájezd do Egypta na jedenáct dní v kategorii all inclusive za 15 990 korun na osobu.

Cestovní kanceláře se snaží prodat zájezdy dopředu

Obvyklá cena je 20 999 Kč. „Cestovní kanceláře se tak snaží od začátku prodat základní množství zájezdů, aby měly větší jistotu a klid, že nasmlouvané kapacity v letních letoviscích a charterových letech naplní, aby nemusely platit vysoké storno poplatky,“ dodává Okamura s tím, že ani celosvětová finanční krize chuť Čechů nakupovat nezastavila. „Pokud dojde ke snížení nákladů, pak lidé utratí méně na místě pobytu,“ tvrdí mluvčí.

Cenově výhodný včasný nákup je vhodný především pro lidi, kteří mají na dovolenou určité požadavky, chtějí ušetřit nebo si prostě jen vybrat to nejlepší z kompletní nabídky zájezdů.

Rodiny mohou zvolit třeba hotely s bazénkem pro děti, starší lidé ubytování v přízemí, náročnějším klientům bude vyhovovat, že je k dispozici dostatek pokojů s výhledem na moře. Každý si může vybrat přesně to, co mu vyhovuje.

First minute trvá do března

First minute bude trvat přibližně až do března, od dubna již začíná běžný prodej za standardní ceny a přibližně 14 dní před datem odjezdu zájezdů začínají tzv. Last minute, kdy mohou slevy dosahovat až dvacet procent z původní ceny.

Nevýhodou Last minute je ovšem omezená nabídka zájezdů, nejlepší pobyty již jsou v drtivé většině dávno vyprodány.

I v letošním roce budou nejpopulárnějšími dovolenkovými destinacemi Čechů Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Řecko, Rakousko, Egypt, Tunisko, Španělsko, Francie, Bulharsko a Turecko.