Jak uvedli před parlamentní komisí zástupci odborové organizace personálu, na terminálu se denně v průměru ztratí 932 kusů zavazadel. To znamená, že ztráta hrozí každému 12. cestujícímu využívajícímu terminál pět. Pravděpodobnost ztráty zavazadla je v této moderní budově za více než čtyři miliardy liber stále větší než ve starších terminálech, z nichž některé jsou nyní v rekonstrukci.

Po březnovém otevření terminálu nastal takový chaos, že muselo být zrušeno více než 250 pravidelných letů společnosti British Airways, která terminál využívá jako jediná. Během několika následujících týdnů se ztratilo na 28 000 zavazadel.

Příčinou je nový systém a nedostatečně vyškolení zaměstnanci

Příčinou toho jsou prý potíže s novým systémem, který zavazadla přepravuje, a pak také to, že zaměstnanci nebyli dostatečně vyškoleni.

V dubnu, po katastrofickém zahájení provozu, vozila firma, které British Airways svěřily péči o zavazadla, kufry nákladními vozy z Londýna do skladu v Miláně, kde byly tříděny a pak dopraveny cestujícím. Dnes už zůstávají zavazadla v Londýně, ale ztrácejí se nadále.