Hlavní obsah
Trihouse. Foto: Profimedia.cz

Poznáte loga slavných značek? Architektka je proměnila v domy

Loga slavných značek proměnila v návrhy domů polská architektka Karina Wiciaková ze studia Wamhouse. Domy zatím nikde nestojí, jde pouze o vizualizace a její ideu, jak by také domy mohly třeba jednou v budoucnosti vypadat. Ve svých vizích pracuje s dvojicí hlavních materiálů, jimiž jsou beton a sklo.

Trihouse. Foto: Profimedia.cz
Poznáte loga slavných značek? Architektka je proměnila v domy

Architektka vytvořila sérii čtyř trojrozměrných vizualizací domů nazvaných podle tvarů Trihouse, Crosshouse, Rhombhouse a Pyrahouse. Každý z nich je architektonickým a velice věrným zhmotněním log značek Adidas, Chrysler, Renault a Mitsubishi.

Prvním z návrhů je Trihouse (volně přeložitelný jako trojdům) zasazený do hornaté zimní krajiny. Trojice šikmo orientovaných pruhů slavné značky je zastoupena betonovými pásy, zatímco prázdný prostor mezi nimi ztělesňují prosklené plochy, které se objevují nejenom na fasádě, ale přecházejí i přes střechu.

Zajímavostí je orientace interiérových schodišť, jimiž architektka propojila čtyři podlaží. Ta totiž ubíhají přesně v kolmém směru k pruhům. Návrh domu na první pohled zaujme velkorysým otevřením, a tudíž značnou světlostí interiéru.

Crosshouse.

Foto: Profimedia.cz

Jako kříž vystupující z vody zpracovala architektka pod přímočarým názvem Crosshouse (tedy dům – kříž) další ze známých log. Zajímavý je na tomto návrhu už samotný přístup ke stavbě, jenž je míněn výhradně po vodě.

K její hladině sbíhá v interiéru uložené schodiště, jak odhaluje zcela prosklená čelní fasáda. Tento dům je rozdělen do tří výškových úrovní. I tento má skelet z betonu.

Rhombhouse.

Foto: Profimedia.cz

Název dalšího z objektů, Rhombhouse, by mohl neznalému člověku dost možná evokovat nějaký lechtivý odhad překladu. Tím spíše, pohlédne-li na jeho tvar. Je proto dlužno zdůraznit, že rhomb znamená anglicky kosočtverec. Jde tedy ryze o „kosočtvercový dům“ tyčící se uprostřed travnaté pláně. Také jeho boční stěny jsou z betonových panelů a rovněž i čelní a zadní fasádu lemuje tlustý límec z betonu. Centrální kosočtverec je pak prosklený.

Skrz dům je díky otevření protilehlých fasád vidět. Právě prosklení prozrazuje, že je interiér projektován jako čtyřpodlažní s tím, že schodiště budou umístěna po stranách stavby. Vstup je navržen ze strany a narušuje tak v daném místě jednolitost betonové plochy.

Pyrahouse.

Foto: Profimedia.cz

Poslední z návrhů je architektonickým jazykem vyjádřené heslo o věčnosti diamantů, jež si za firemní slogan zvolil nejen slavný výrobce, ale zároveň bylo názvem jedné z Bondovek. Architektka ovšem dům nazvala jinak – Pyrahouse, tady v odkazu na jeho pyramidální tvar.

Je řešen jako betonová skulptura umístěná tentokrát do pouštního prostředí. Také zde prázdné plochy loga zastupuje sklo. Pouze na úrovni přízemí volný prostor zůstává jako zastřešený a ze dvou stran chráněný exteriér. Členění interiéru této stavby není z vizualizace zcela zřejmé, lze ale předpokládat, že půjde o trojpodlažní stavbu.

Anketa
Líbilo by se vám bydlet v domě, který by znázorňoval logo nějaké slavné značky, nebo třeba vaší firmy?
Ano, bylo by to prima.
20.5 %
Možná, kdyby ta firma byla moje.
16.9 %
Ne. To mě neláká.
62.6 %
Celkem hlasovalo 4746 čtenářů.

Napište nám

Postavili jste dům, rekonstruovali byt nebo máte hezkou zahradu a rádi byste se pochlubili?

Napište nám do redakce na adresu: bydleni@novinky.cz.

 

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků