V části Valašského Meziříčí zvané Bynina nalezneme poněkud netypickou prodejnu s kamennými obklady, venkovní a interiérovou dlažbou, se zídkami a s dalším přepestrým sortimentem, který se z kamene vyrábí.

Bílý onyxový monolit vyniká na břidlicové drti blízko zeleně.

Bílý onyxový monolit vyniká na břidlicové drti blízko zeleně.

FOTO: Petr Horník, Právo

Solitérní kámen je vždy zárukou exkluzivní a originální dekorace v japonské zahradě, zejména poblíž tvarovaných buxusů a borovic.

Solitérní kámen je vždy zárukou exkluzivní a originální dekorace v japonské zahradě, zejména poblíž tvarovaných buxusů a borovic.

FOTO: Petr Horník, Právo

Posedět můžeme na hladkých kamenech nebo žulových lavičkách, které dobře absorbují teplo z okolí.

Posedět můžeme na hladkých kamenech nebo žulových lavičkách, které dobře absorbují teplo z okolí.

FOTO: Petr Horník, Právo

Právě zmíněné výrobky jsou často důvodem, proč zákazníci přijíždějící z celé republiky záhy berou do ruky mobily a fotoaparáty, aby zvěčnili krásná kamenná zákoutí japonské zahrady, která se rozléhá vedle nákupního areálu na ploše 1000 m2.

Japonská lampa Mini Lantern, vyrobená ze šedé žuly, je tichým světelným společníkem v zahradě, když se stmívá.

Japonská lampa Mini Lantern, vyrobená ze šedé žuly, je tichým světelným společníkem v zahradě, když se stmívá.

FOTO: Petr Horník, Právo

V minulosti bylo v Japonsku běžné chovat v zahradách živé vodní ptáky, kapry i želvy. Postupně se od chovu živých zvířat upouštělo, zvířata se v zahradách zabydlela aspoň ve své kamenné podobě.

V minulosti bylo v Japonsku běžné chovat v zahradách živé vodní ptáky, kapry i želvy. Postupně se od chovu živých zvířat upouštělo, zvířata se v zahradách zabydlela aspoň ve své kamenné podobě.

FOTO: Petr Horník, Právo

Japonská lampa Kasuga z unikátního vápence měří 210 cm. Obecně je spodní část lamp spojena s prvkem chi, symbolem země. Část nad podstavcem lampy souvisí s prvkem sui, který značí vodu. Díl, do něhož vkládáme čajovou svíčku, reprezentuje světlo - ka.

Japonská lampa Kasuga z unikátního vápence měří 210 cm. Obecně je spodní část lamp spojena s prvkem chi, symbolem země. Část nad podstavcem lampy souvisí s prvkem sui, který značí vodu. Díl, do něhož vkládáme čajovou svíčku, reprezentuje světlo - ka.

FOTO: Petr Horník, Právo

Jsou v ní k vidění typické prvky japonských zahrad jako např. kamenné lampy, solitérní kameny, sochy určené pro vstupní bránu, sochy zvířat i Buddhů či pítka, tzv. cukubai, určená k očistě rukou před čajovým rituálem.

Vše je umístěno v zeleném prostředí tvarovaných tisů a borovic, klikaté cesty z kamenných nášlapů a z břidlicových pražců lemují kvetoucí azalkové keře a buxusy, zastřižené do tvaru koulí.

Pítka cukubai se používala především v čajových zahradách, lemovala jejich vstup. Před konzumací čaje totiž bylo třeba se nejprve rituálně očistit.

Pítka cukubai se používala především v čajových zahradách, lemovala jejich vstup. Před konzumací čaje totiž bylo třeba se nejprve rituálně očistit.

FOTO: Petr Horník, Právo

Sochy Buddhy v různých podobách jsou nedílnou součástí japonských zahrad. Ležící Buddha láká k meditativnímu odpočinku.

Sochy Buddhy v různých podobách jsou nedílnou součástí japonských zahrad. Ležící Buddha láká k meditativnímu odpočinku.

FOTO: Petr Horník, Právo

Elegantní vápencová zahradní japonská lampa bude chloubou a ozdobou každé zahrady. Její umístění by mělo chránit dům před zlými duchy.

Elegantní vápencová zahradní japonská lampa bude chloubou a ozdobou každé zahrady. Její umístění by mělo chránit dům před zlými duchy.

FOTO: Petr Horník, Právo

Zahrada leží převážně na rovině, symbolizuje vodní plochu. Tvoří ji ale také vyvýšené ostrůvky s dřevinami, okrasnými kamennými monolity, často vysypané barevnými valouny, dekorativní kamennou drtí a kůrou z ruly, která chrání povrch půdy před nadměrným vypařováním vody, zaplevelením.

Výhodou také je, že na rozdíl od klasického mulče neslehne, nehnije, ani vítr ji nerozfouká.

Vstupní bránu do japonské zahrady tvoří dvě okrasné sochy z vápence. Vystoupáme k nim po břidlicovém schodišti.

Vstupní bránu do japonské zahrady tvoří dvě okrasné sochy z vápence. Vystoupáme k nim po břidlicovém schodišti.

FOTO: Petr Horník, Právo

Nášlapy z ruly vedou kroky návštěvníka do různých zákoutí zahrady.

Nášlapy z ruly vedou kroky návštěvníka do různých zákoutí zahrady.

FOTO: Petr Horník, Právo

Pískovcové kuličky mají průměr přibližně 10 cm, nejkrásnější jsou vždy v několika kusech vedle sebe.

Pískovcové kuličky mají průměr přibližně 10 cm, nejkrásnější jsou vždy v několika kusech vedle sebe.

FOTO: Petr Horník, Právo

Sochy, lampy, fontány se v zahradě v průběhu času mění tak, jak firma postupně obměňuje starší kousky sortimentu za nové. A samozřejmě, stejné nezůstávají v průběhu let ani rostliny.

Nestálá podoba zahrady tak připomíná nekončící proud přítomných okamžiků, z nichž je každý jiný, a přitom tvoří nit jednoho života.

Lampa Pagoda ze šedé žuly měří 250 cm, ruční opracování z ní dělá originální výrobek. Působí čistě a jednoduše, přitom je nositelkou významné symboliky - pět pater symbolizuje zemi, vodu, oheň, vítr a oblohu.

Lampa Pagoda ze šedé žuly měří 250 cm, ruční opracování z ní dělá originální výrobek. Působí čistě a jednoduše, přitom je nositelkou významné symboliky - pět pater symbolizuje zemi, vodu, oheň, vítr a oblohu.

FOTO: Petr Horník, Právo

Kamenný obloukový mostek využijeme u jezírek nebo nad kačírkem.

Kamenný obloukový mostek využijeme u jezírek nebo nad kačírkem.

FOTO: Petr Horník, Právo

Povrch žulových koulí je upraven speciální metodou, tzv. pemrlováním, údery kladivem (pemrlice) opatřeným na ploše kovovými jehlany.

Povrch žulových koulí je upraven speciální metodou, tzv. pemrlováním, údery kladivem (pemrlice) opatřeným na ploše kovovými jehlany.

FOTO: Petr Horník, Právo