Architekti na pozemku o ploše 165 čtverečních metrů navrhli dvoupodlažní dřevostavbu s jednoduchým otevřeným plánem. V přízemí je blízko vstupu kuchyň, na ni navazuje jídelní zóna volně následovaná obývací zónou.

Nejzazší prostor v přízemí je tradiční japonská místnost s rohožemi. Za ní se vychází ven na malou dřevěnou terasu. Po straně interiéru je dřevěné schodiště, po němž se vystupuje do horního patra. Tam je ložnice rodičů s vlastní šatnou a velký dětský pokoj.

Chodba prochází doslova celým domem, od vstupních dveří až k malé terase na jeho druhém konci.

Chodba prochází doslova celým domem, od vstupních dveří až k malé terase na druhém konci.

FOTO: Kenta Kawamura

Vedle kuchyňské zóny architekti nalezli místo i pro malý pracovní kout.

Vedle kuchyňské zóny architekti nalezli místo i pro malý pracovní kout.

FOTO: Kenta Kawamura

Zásadní roli hraje v interiéru chodba. Od společenských prostor s dřevěnou podlahou ji vizuálně odlišuje dlažba a především strop tvořený pásem světlíků.

Zásadní roli hraje v interiéru chodba. Od společenských prostor s dřevěnou podlahou ji vizuálně odlišuje dlažba, a především strop tvořený pásem světlíků.

FOTO: Kenta Kawamura

Samotná stavba zabírá na pozemku plochu 77 čtverečních metrů, obě patra pak obyvatelům nabízejí celkovou plochu podlah 123 čtverečních metrů.

Světlík přivádí do zbytku interiéru světlo v jemné ambientní podobě.

Světlík přivádí do zbytku interiéru světlo v jemné ambientní podobě.

FOTO: Kenta Kawamura

Na společenskou zónu na konci chodby navazuje tradiční japonská místnost, za níž je malá dřevěná terasa.

Na společenskou zónu na konci chodby navazuje tradiční japonská místnost, za níž je malá dřevěná terasa.

FOTO: Kenta Kawamura

Zajímavým řešením domu je práce se světlem a s jeho otevřením. Vzhledem k úzkému pozemku (přibližně 7x23 m), po jehož stranách brzy vyrostou další domy, nemohli architekti dost dobře otvírat dlouhé boční strany domu. Okna tam umístěná by brzy zastínily sousední domy, navíc by tak připravovala obyvatele o veškeré soukromí.

Architekti proto vymysleli pro dům tvar dvou na sebe položených kvádrů, přičemž horní je užší než spodní. Díky tomu nad hlavním koridorem v přízemí mohli ve střeše vytvořit pás světlíků, jimiž je vnitřek domu osvětlován. Prosklené jsou v maximální míře také čelní a zadní strana domu.

Obě podlaží propojuje nápaditě řešené schodiště, jehož spodní část služí i jako úložný prostor.

Obě podlaží propojuje nápaditě řešené schodiště, jehož spodní část slouží i jako úložný prostor.

FOTO: Kenta Kawamura

Na tradiční japonskou místnost navazuje venku malá terasa.

Na tradiční japonskou místnost navazuje venku malá terasa.

FOTO: Kenta Kawamura

V domě je pouze jedna koupelna, v přízemí u schodiště. V blízkosti vstupu je samostatná toaleta.

V domě je pouze jedna koupelna, v přízemí u schodiště. V blízkosti vstupu je samostatná toaleta.

FOTO: Kenta Kawamura

„Místo je obklopeno idylickými přírodními scenériemi. Proto jsem měl pocit, že až tam budou stát domy hustě vedle sebe, zbyde venku už jenom málo místa, což bude škoda. Proto jsem se snažil najít způsob, jak uchovat co nejvíce z exteriéru a nabídnout jej majitelům k využívání,” vysvětluje architekt Sumiou Mizumoto důvod vytvoření malé terasy a především chodby osvětlené shora, která je od společenské zóny oddělena jen vizuálně - dlažbou.

Přízemí domu: 1 vstup, 2 zádveří, 3 komora, 4 kuchyň, 5 jídelna, 6 koupelna, 7 tradiční japonská místnost, 8 terasa.

Přízemí domu: 1 vstup, 2 zádveří, 3 komora, 4 kuchyň, 5 jídelna, 6 koupelna, 7 tradiční japonská místnost, 8 terasa

FOTO: ALTS Design Office (2x)

Horní podlaží: 9 dětský pokoj, 10 šatna, 11 ložnice, 12 šatna u ložnice

Horní podlaží: 9 dětský pokoj, 10 šatna, 11 ložnice, 12 šatna u ložnice