Bílý domek s asymetrickou sedlovou střechou, jenž jako by se snažil do jisté míry napodobit okolní vrcholky hor, navrhli architekti z ateliéru Pedevilla Architects a stavbu pojmenovali právě podle zmiňovaného potoka.

Vstup do domu je vyveden ve dřevě. Přesto, jako by se autor snažil jeho povrchovou úpravou navázat na strukturu okolní fasády.

Vstup do domu je vyveden ve dřevě. Přesto, jako by se autor snažil jeho povrchovou úpravou navázat na strukturu okolní fasády.

FOTO: Gustav Willeit

Mnoho prvků na domě je výsledkem pracizní ruční práce.

Mnoho prvků na domě je výsledkem precizní ruční práce.

FOTO: Gustav Willeit

Architekti zdůrazňují, že tak jako klient trval na malém objemu stavení, netajil se zároveň touhou po prestižním sídle. Tento vzhled má pomoci navodit bílá barva fasád, na jejichž omítnutí byl použit písek i cement z místních zdrojů.

Pomocí různých aditiv pak architekti nechali vzniknout jemnému pigmentu, který z dálky není tolik patrný, ale zblízka jej oko divákovo ocení jako příjemné zpestření.

V interiéru se střídá bílá barva omítnutých stěn, přírodní barva jilmového dřeva a kámen na podlaze.

V interiéru se střídá bílá barva omítnutých stěn, přírodní barva jilmového dřeva a kámen na podlaze.

FOTO: Gustav Willeit

Stínítko lustru nad jídelním stolem v přízemí je z ručně opracovávaného bronzu.

Stínítko lustru nad jídelním stolem v přízemí je z ručně opracovávaného bronzu.

FOTO: Gustav Willeit

Pozornost na první pohled však dům upoutává díky svým oknům, jimž architektova ruka záměrně vtiskla pokaždé jinou velikost a tvar.

Materiál pracovních desek v kuchyni ladí s dlažbou.

Materiál pracovních desek v kuchyni ladí s dlažbou.

FOTO: Gustav Willeit

Architekti sjednotili rámy oken s dřevěnými prvky interiéru.

Architekti sjednotili rámy oken s dřevěnými prvky interiéru.

FOTO: Gustav Willeit

Veškeré parapety a stříška nade dveřmi jsou ponechány z pohledového betonu. Ten, stejně jako ručně vyráběné střešní tašky, pochází z lokálně získávaných materiálů. Jejich užití na domě není náhodné, architekti se tím snažili v maximální míře stavbu zasadit do alpského prostředí.

I koupelnové okno, stejně jako všechna ostatní nabízí nádherný výhled na okolní horskou scenerii.

I koupelnové okno, stejně jako všechna ostatní, nabízí nádherný výhled na okolní horskou scenerii.

FOTO: Gustav Willeit

Interiér domu je rozdělen do tří podlaží, kde každé má svou vlastní funkci. Jejich uspořádání je mírně atypické. V přízemí je uložena kuchyně s jídelnou. Nad nimi jsou soukromé pokoje rodiny. Prostorné podkroví pak funguje jako velkoryse pojatý obývací pokoj.

V podkroví je umístěn velký obývací pokoj.

V podkroví je umístěn velký obývací pokoj.

FOTO: Gustav Willeit

FOTO: Gustav Willeit

V interiéru kromě čistě bílé omítky, nahazované a vyhlazené jen v tenoučké vrstvě, hraje prim ručně zpracovávané jilmové dřevo, z nějž jsou nejen podlahy, ale také některé úložné prostory, obklady na stěně a rámy oken.

Ruční výroba je na první pohled patrná i z kovářských a pasířských doplňků. Nejvýraznějšími z nich jsou bronzová stínítka lustru a samostatně stojící lampy v obývacím pokoji.

Zatímco v přízemí je dlažba, v dalších patrech jsou podlahy už dřevěné.

Zatímco v přízemí je dlažba, v dalších patrech jsou podlahy už dřevěné.

FOTO: Gustav Willeit

Dům díky svým parametrům patří do kategorie tzv. nízkoenergetických staveb. Znamená to, že jeho roční spotřeba na metr čtvereční je menší než 50 kWH.