Hlavní obsah
Z jedné strany vlak, z druhé auta a autobusy – a všechno takříkajíc suchou nohou. Foto: Jana Pechová, Právo

V Novém Městě na Moravě otevřeli dopravní terminál

V Novém Městě na Moravě se ve středu otevřel dopravní terminál. Dopravní centrum ve vysočinské Mekce zimních sportů proměnilo tvář zdejší železniční stanice a jejího okolí v důstojnou vstupní bránu do města.

Z jedné strany vlak, z druhé auta a autobusy – a všechno takříkajíc suchou nohou. Foto: Jana Pechová, Právo
V Novém Městě na Moravě otevřeli dopravní terminál

„Autobusy v prostoru pod náměstím budou zastavovat i nadále, například dojíždějící školáci to odtud mají blíž. My jsme tím novým řešením jen zastřešili systém, který tu už je, a zvýšili jsme lidem komfort,“ popsal investici, na níž se podílela radnice spolu s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), starosta města Michal Šmarda.

„Impulz přišel už za předchozího vedení radnice. Důvody byly v zásadě dva. Jedním byla podpora turistického ruchu a druhým požadavek na plynulé přestupování,“ popsal starosta. Oba důvody přitom spojuje zdejší železnice, tzv. tišnovka – spousta lidí z Novoměstska dojíždí autobusy či auty na zdejší nádraží, odkud směřují za prací do Brna, a naopak z Brněnska míří na Novoměstsko početná obec rekreantů a sportovců.

„Děláme si legraci, že to stavíme snad i víc pro ty cestující od Brna,“ s úsměvem připomněl starosta turistický potenciál místa. Propojení zrekonstruované železniční stanice se zastřešeným autobusovým nádražím a sousedícím parkovištěm tak dává lidem možnost zkombinovat všechny dosavadní druhy doprav pod jednou střechou.

Místní hromadná doprava

Radnice přitom finišuje s plánem zavést ve městě místní hromadnou dopravu, takže od příštího roku by se komfort pro cestující měl ještě zvýšit.

Práce zahájily vloni v létě a s ohledem na to, aby stavba nedělala Novému Městu skvrnu na tváři při únorovém biatlonovém šampionátu, stavbaři dokázali investici dotáhnout do konce již loni v listopadu: od té doby se jen dotahovaly detaily.

„České dráhy zrekonstruovaly výpravní budovu, SŽDC upravila nástupiště, na městě byla přístavba krytého autobusového nádraží a přilehlého parkoviště. Se stavbou, vysoutěženou na necelých dvacet miliónů korun, pomohl dotací ve výši poloviny potřebné částky evropský regionální operační program,“ poznamenal první muž města.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků