Hlavní obsah

Místo Masarykova nádraží mají být byty

Právo, Jakub Mračno

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Více než čtyři desítky celoměstsky významných změn územního plánu Prahy schválili minulý týden zastupitelé. I přes výtky ze strany opozice tak územní plán do budoucna umožní zastavění zásadních území ve městě.

Foto: Jiří Berger, ČTK

Hala pražského Masarykova nádraží

Článek

Překvapivě bez diskusí se v rámci materiálu schválila i diskutovaná změna území na Masarykově nádraží. „Neznamená to, že nádraží zanikne, ale umožníme tak dráhám, aby odstranily nynější nepořádek, který tam je, a případně, pokud se do budoucna ukáže, že nádraží není potřebné, bude možné tam stavět,“ hájil záměr Langmajer.

Stavět se bude moci nově i na nákladovém Smíchovském či Žižkovském nádraží a na dalších místech, která jsou pozůstatky průmyslových areálů, například v Modřanech či Sedlci.

„Cílem změn je hlavně umožnit revitalizaci největších průmyslových zón, brownfields, ale mezi těmi změnami jsou i parky, rekreační zóny a důležité dopravní stavby včetně cyklotrasy z Vinohrad na jihovýchod k Zahradnímu Městu,“ popsal obsah včera schváleného materiálu radní Martin Langmajer (ODS). Právě zanesení cyklotrasy do územního plánu kritizoval včera komunistický zastupitel Petr Zajíček.

:. Zastupitelé schválili celoměstsky významné změny územního plánu, řeší nevyužívané průmyslové zóny.foto: Právo

„Jde o trasu vedoucí po běžných komunikacích, pokud se do budoucna rozhodneme ji zčásti převést například do klidnější ulice, místo rychlého rozhodnutí odboru dopravy se bude muset déle než rok čekat na změnu územního plánu, to mi přijde zbytečné,“ řekl zastupitelům.

Další výtky měly zastupitelky zelených, Zuzana Drhová a Petra Kolínská. První jmenovaná chtěla ze seznamu vyřadit více než desítku změn, druhá kritizovala rozdělení navrhovaného bytového projektu v Praze 6-Veleslavíně do tří změn. Podle SZ je problém se změnami hlavně tam, kde kvůli zástavbě budou zničeny zelené plochy.

„Jde o velká území zeleně hlavně na východě města, kde jde o víc jak pět set hektarů ve Štěrboholích, za oběť výstavbě mohou tady i na dalších navrhovaných plochách padnout i lesní plochy,“ uvedla Drhová.

Změny se dočkalo i původní trasování připravované trasy metra D. Na základě změn bude jedna z jeho stanic nově namísto v Zálesí přímo naproti Thomayerově nemocnici, tramvajová smyčka v Hostivaři se přemístí blíže k místnímu nádraží a stanici metra.

:. Hala pražského Masarykova nádražífoto: ČTK/Jiří Berger

Návrhy také počítají s výstavbou nového železničního koridoru mezi Prahou a Berounem, vytvořením páteřní cyklistické trasy z Vinohrad jihovýchodním směrem přes Zahradní Město a vybudováním nových ploch městské zeleně ve Strašnicích a Záběhlicích či rekreační zóny s jezery u Radotína. Samostatně byly včera schváleny také změny územního plánu potřebné k prodloužení trasy A na letiště.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám