Hlavní obsah

Metro na Veleslavíně přitahuje developery

Právo, trj
Praha

Nejen chystaná stavba autobusového terminálu s parkovištěm pro 600 aut u veleslavínského nádraží poznamenává současnou podobu tohoto koutu Prahy 6. V pondělí začala ražba stanice metra Veleslavín, dobře o tom vědí místní i řidiči projíždějící po Evropské třídě.

Článek

Podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) jde už o druhou stanici raženou ve směru od Dejvické, současné konečné trasy metra A. Jako první byla proražena budoucí stanice Červený Vrch.

Směrem k Petřinám, kde má vzniknout stanice u místní samoobsluhy, ale není tu ještě ani ohrada Metrostavu, postupují tunely metra také z Vypichu, staveniště je i u motolské nemocnice.

Veleslavínská stanice se razí novou rakouskou tunelovací metodou čili podobně jako tunely Blanka. Až bude prostor v zemi vykután, má sem být vsazen razicí štít. „Práce postupují podle plánu, díky speciálním razicím technologiím se trasa A prakticky prodlužuje před očima,“ řekl Březina. Celkem se má áčko prodloužit o více než 6,1 kilometru.

Rychlé projednávání změn

Veleslavín se však možná i s ohledem na metro stal středem zájmu developerů a územních plánovačů. Jedna z tzv. celoměstsky významných změn současného územního plánu počítá s přeměnou pěstebních ploch Strnadova zahradnictví u veleslavínské teplárny na plochy obytné. Podle sdružení Arnika zde má vyrůst čtvrť pro asi 1700 obyvatel. Sdružení kritizuje fakt, že veřejné projednání změny se má konat ve středu.

„Na dobu uprostřed prázdnin je naplánováno projednání čtyř desítek záměrů, které se týkají 256 hektarů rozlohy města, což odpovídá 40 Strahovským stadiónům,“ upozornila Arnika. S výjimkou pásu zeleně kolem Buštěhradské dráhy, která plochu bývalého zahradnictví rozděluje, by měly padnout zdejší stromy.

Rozšíření ďáblické skládky

Odpůrci narychlo pořizovaných změn stávajícího územního plánu poukazují na fakt, že vzniká plán nový a právě ten by měl stanovit, co na kterých pozemcích může být. Ovšem i koncept nového územního plánu Prahy navrhuje také přeměnu zahradnictví v obytné plochy. I proti tomu místní podali námitky. Argumentují například ochranou zemědělského půdního fondu.

Projednávaná vlna celoměstsky významných změn územního plánu se týká také rozšíření ďáblické skládky. Podle původních plánů se na ni už odpad vozit neměl. I proti dalšímu skládkování odpadu v Ďáblicích místní protestují. Město tvrdí, že jde jen o vytvoření možnosti, kam s odpadem. Neznamená to prý, že k jejímu rozšíření musí skutečně dojít.

„Jelikož bude ďáblická skládka už brzy naplněna, musíme hledat nová místa nebo nové způsoby, jak se vypořádat s pražským odpadem. A při posouzení všech možností je rozšíření skládky asi nejracionálnější řešení,“ uvedl však předseda finančního výboru Petr Hulinský (ČSSD).

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám