Všeobecně se má za to, že chalupaření je nejoblíbenější činností především u střední a starší generace. To ale tak jednoznačně neplatí. Jak vyplynulo ze statistik Hypoteční banky, největším "nákupcem" rekreačních objektů je sice střední věková skupina (rodiny s dětmi - 53 %), neméně důležitý podíl ale tvoří i tzv. singles (38 %), mezi které se dají řadit třicátníci žijící samostatně v domácnosti.

Nejsilnější skupinou pořizující si rekreační objekty jsou v rámci celé České republiky Pražané a Středočeši (28 %). Následují je obyvatelé Plzeňského kraje (13 %), třetím nejsilnějším regionem je oblast jižní Moravy (9 %).

Převážně si lidé pořizují chaty či chalupy v rámci kraje, ve kterém žijí, případně v krátké dojezdové vzdálenosti od bydliště.

Největší popularitu zažilo chalupaření (největší zájem o koupi rekreačních objektů) v roce 2008, v letech 2009 a 2010 se i v pořizování rekreačních obydlí projevila krize. V současné době se chalupaření opět těší zvýšenému zájmu.