V současné době je Americká třída opravena od velké křižovatky u Práce po kruhový objezd u Mrakodrapu a na něj navazující krátký úsek až k Wilsonovu mostu. Po něm vedou všechny sítě včetně elektřiny, plynu nebo horkovodu a také nevyhovující kabelový kanál s napájením pro trolejbusy a tramvaje. "Problémem stavby je instalace nového trakčního vedení nad mostem, protože je k němu nutné dovézt stovky kabelů z budovy dopravního podniku na Denisově nábřeží, kde je pod silnicí kanalizace na pilířích," uvedl Rund. Konstrukce mostu se odkryje až na klenbu, po vybudování povrchu se na něj vrátí dlažba.

Most bude uzavřen. Automobily ho budou muset objíždět přes křižovatku U Jána," uvedl Ondřej Vohradský z radnice. Auta se rozdělí na Štruncovy sady, Anglické nábřeží a ulici U Trati.

Počátkem roku schválili radní cesty k větší atraktivitě centra města, které vycházely i z podnětů Plzeňanů. "Chceme oživit náměstí a zklidnit dopravu v centru," řekl už dříve náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). Z Americké třídy zmizí herny a výrazně se zklidní. Od Škroupovy ulice ke kruhovému objezdu by měla být zcela bez vozidel. Uzavření Wilsonova mostu v době stavby má tuto variantu prověřit.

První fáze opravy Americké třídy skončila před třemi lety. Kompletní obnova vozovek, chodníků, sítí a zeleně přišla na 183 miliónů korun. Šlo o jednu z největších a nesložitějších silničních rekonstrukcí ve městě. Rozšířily se chodníky, vysázelo se více stromů, vznikly tam lavičky a fontány s vodou a u Mrakodrapu nový kruhový objezd.

Americká zřejmě patří mezi rekordmany v počtu jmen jedné ulice. Název změnila desetkrát. Začínala před 140 lety jako Stodolní, jmenovala se také Stalinova, Jungmannova, Moskevská a Vítězná. Současný titul má od roku 1991. Plzeňané jí říkají Ulice politických omylů.