Petrů nezveřejnil, jak velké investice si rekonstrukce obchodního domu vyžádá. "Budou velmi vysoké. Kotva má ale potenciál stát se nejnavštěvovanější (obchodní) destinací v ČR, tak jako tomu bylo v 70. a 80. letech," řekl již dříve Petrů.

Loni bylo podle Petrů zrekonstruováno a znovu otevřeno celé třetí patro a část patra prvního. V letošním roce jsou práce zaměřeny na dokončení prvního a rekonstrukci celého druhého patra. V roce 2010 pak bude následovat rekonstrukce čtvrtého podlaží a přízemí, přičemž na rok 2011 je plánována revitalizace venkovní části Kotvy.

Hledají se nájemníci

"V interiéru je revitalizace zacílena na zdůraznění původního architektonického pojetí a unikátních prvků a zároveň na modernizaci zázemí. Pro úpravy exteriéru jsou prioritou čistota, zeleň a klidové zóny okolo celého obchodního domu," uvedl Petrů.

Vedení Kotvy nyní jedná se zájemci o pronájem zrekonstruovaných ploch. Nové nájemníky vedení obchodního domu zveřejní letos na podzim. "Nyní otevíráme nové kolo jednání s potenciálními nájemci právě rekonstruovaných prostor. Z průzkumu víme, že naši zákazníci by uvítali rozšíření nákupních možností v Kotvě o sportovní potřeby, knihkupectví a pánskou ležérní módu," podotkl Petrů.

Rekonstrukce obchodního domu byla zahájena poté, co jej v roce 2005 koupila irská společnost Markland. V Kotvě před rekonstrukcí fungovala zhruba stovka obchodů. Obchodní dům nyní soupeří o zákazníky s novým nákupním centrem Palladium, které stojí pouze pár desítek metrů opodál.

Kotva byla otevřena před čtvrtstoletím a tehdy byla největším obchodním domem v socialistickém Československu. Návštěva Kotvy patřila před rokem 1989 k pravidelným rituálům každého návštěvníka hlavního města.