„Všechny ty bonusy a speciální nabídky jsou z mého pohledu marketingová opatření, která nebudou mít dlouhé trvání. Daleko upřímnější a poctivější by bylo, kdyby developeři přiznali, že ceny bytů v některých projektech jsou nadsazené, pokud vezmeme v úvahu, za jaký standard a kategorii se vydávají,“ komentuje nabídky developerů ředitel marketingové společnosti Rooney&Bennett Arnošt Hejduk.

EKOSPOL sáhl k přímé slevě a zlevnil plošně všechny byty v projektu Panorama Kyje o 250 tisíc korun..: EKOSPOL sáhl k přímé slevě a zlevnil plošně všechny byty v projektu Panorama Kyje o 250 tisíc korun.
Foto: www.aaabyty.cz

Poskytování podobných bonusů navíc může pro prodejce znamenat daňová rizika, například v souvislosti s DPH. Především u automobilů musí prodejce důkladně zvážit, jakým způsobem automobil na zákazníka převede, například jak určí jeho cenu pro účely uplatnění DPH.

DEVO group dává ke svým bytům a rodinným domům v Novém Jenštejně zdarma kuchyňskou linku..: DEVO group dává ke svým bytům a rodinným domům v Novém Jenštejně zdarma kuchyňskou linku.Foto: www.aaabyty.cz

„Špatně nastavenými podmínkami může v nejhorším případě dojít až k uplatnění základní 19% sazby DPH jak u převáděného automobilu, tak i u prodávaného bytu,“ upozorňuje Petra Šafková, daňová manažerka z Pricewaterhouse Coopers.