Radnice Prahy 8 totiž požaduje změnu katastrálního plánu a radikální úpravu dopravy vedoucí po dnešní magistrále od mostu Barikádníků přes tzv. Heydrichovu zatáčku na Prosek a dál na Teplice a Ústí nad Labem.

Současný silný provoz v ulici V Holešovičkách, který často přechází v dopravní kolapsy, se má přesunout pod zem. Přesněji řečeno do nového tunelu, který by měl vést od Vltavy kopcem Bulovka a na povrch ústit až pod benzínkou v Liberecké ulici nad nemocnicí na Bulovce.

S plánem přišlo už v roce 2006 občanské sdružení Za naši budoucnost. Radnice osmé městské části s tím však tehdy nesouhlasila a svůj postoj změnila teprve tehdy, když zjistila, že se tento nápad obyvatelům Prahy 8 líbí. V realizaci stavby tunelu však sami radní kvůli vysokým nákladům příliš nevěří. O jeho osudu rozhodne magistrát během několika měsíců.

Tunel se bude rozdvojovat

Předsedkyně sdružení Za naši budoucnost Vlasta Šenarová ale Právu řekla, že toto řešení je výhodné a problémy s dopravou v této části metropole vyřeší minimálně na další desítky let.

„Náš projekt zpracovávali tři staří a zkušení architekti – dopraváci. Tunel pod Bulovkou by měl navazovat na tunelový komplex Blanka, který by neměl končit tak, jak je dnes plánováno,“ řekla Šenarová.

Mapa tuneluMapa tunelufoto: Právo/ti

Nový tunel by se někde v hloubce pod Bulovkou měl rozdvojovat, jedno rameno by ústilo na povrch v Liberecké ulici pod Prosekem a druhé by vedlo až na Balabenku.

„Doprava v Argentinské a v ulici V Holešovičkách by tak klesla až o dvě třetiny,“ dodala Šenarová. Proto má projekt údajně podporu jak hygieniků, tak obyvatel Prahy 7, 8 a Troje.

Obyvatele trápí hluk

Podle mluvčí Prahy 8 Heleny Šmídové se návrh proražení nového tunelu objevil v souvislosti s plánem vzniku nového hlavního tahu ven z Prahy v oblasti PelcTyrolka. „Naše radnice tento záměr podpořila a poslala svoji připomínku k územnímu plánu na magistrát, “ řekla Šmídová s tím, že Praha 8 nyní požaduje změnu části územního plánu.

Podle starosty osmé městské části Josefa Noska chce radnice tím, že většinu provozu na dopravní tepně převede pod zem, snížit negativní dopady na zástavbu podél ulice V Holešovičkách. Tu dlouhodobě trápí jak vysoká hladina hluku, tak vysoké koncentrace automobilových zplodin. „Chceme posílit kvalitu života v tomto prostoru,“ řekl Nosek.