Na výrobu budeme potřebovat 16 kusů 1metr dlouhých podlahových palubek silných 25-28 mm, násadu od koštěte, asi dva metry hrubého provazu, dvě kovová zavrtávací očka, vruty do dřeva se zápustnou hlavou, piánový pant z nerezavějícího materiálu, látkový praporek a lak na konečnou úpravu.

Návod

1. Vybereme osm palubek 1metr dlouhých a slepíme disperzním lepidlem vždy po dvou do čtyř párů. Na záď, která je vyšší, slepíme k sobě palubky tři.

2. Lepidlo, které vytlačí stažení svěrkami ze spár, otřeme vlhkým hadříkem. Z palubek po slepení začneme vyrábět hlavní část lodičky.

3. Pilkou na železo zakrátíme piánový pant na dva díly shodné s výškou dvou spojených palubek, otřepy na koncích pantů začistíme pilníkem na železo.

4. Malými šroubky přišroubujeme vždy dva díly k sobě. Panty, které se nachází uvnitř lodičky, nám tak vyřeší problém s úhlem mezi přídí a boční stěnou, který nemusíme složitě měřit.

5. Přední díl budoucí konstrukce zakrátíme na délku 60 cm a spojíme v pravém úhlu k sobě pomocí vrutů 5 x 70mm. Spojení si předvrtáme slabším vrtákem, hlavy vrutů zapustíme.

6. Záď lodi tvoří díl ze tří palubek, zakrácený asi na 80 cm, který vložíme mezi boční díly a přišroubujeme vruty se zápustnou hlavou.

7. Záď lodi je vyšší než boky a bude tvořit opěradlo lavičky. Při spojování lodičky je důležité, aby pera palubek byla otočena směrem nahoru pro snadné připevnění opěradel.

8. Třemi vruty vhodné délky přišroubujeme asi 8 cm pod okraje boků lišty, které budou držet lavičku. Lišty by měly být o něco kratší než sedák lavičky.

9. Boční opěradla lavičky bude tvořit zakrácená a zakulacená palubka. Její přední stranu zakulatíme pomocí přímočaré pilky. K obkreslení zakulacení použijeme šablonu.

10. Sedák lavičky tvoří díl ze dvou palubek, zkrácený na potřebnou délku. Necháme jej volně odnímatelný, v budoucnu nám to usnadní vyměňování písku

11. Stejným způsobem připravíme zvýšenou příď. Připravené zakulacené díly boků a zvýšené přídě natřeme disperzním lepidlem a posadíme na hrany lodičky.

12. Lepené díly pevně stáhneme truhlářskými svěrkami. Vytlačené lepidlo opět odstraníme vlhkým hadříkem.. Díly necháme dostatečně dlouho stažené, aby se pevně přilepily.

13. Přední sedačku připevníme z každé strany dvěma vruty tak, aby byly každý v jiné části korpusu - jeden před pantem, druhý za ním. Tím zajistíme zpevnění přední části lodičky.

14. Jako stožár použijeme násadu ke smetáku. Rozměříme si úhelníkem prostředek lavičky a vhodným vrtákem provrtáme díru pro ukotvení stožáru přes celou sílu palubky.

15. Pod lavičkou je stožár ukotven ještě do malého podloženého hranolku. Na vrtačce si nastavíme doraz, abychom neprovrtali hranolek skrz.

16. Všechny díly postupně ještě obrousíme vibrační bruskou dohladka. Aby se nám dobře pracovalo, opřeme si loďku o pracovní kozu nebo poprosíme někoho, aby nám ji podržel

17. Nakonec celou loď natřeme kvalitním voděodolným lakem v několika vrstvách. Loď-pískoviště můžeme ponechat v přírodní barvě nebo barevně zatónovat.

18. Na horní konec stožáru a na špici přídě našroubujeme kovové očko, provlékneme silnější provaz – vhodné je například kokosové lano, odolá i střídání prudkého sluníčka a deště

 

Aby byla loď, jak se patří, nesmí chybět vlajka. Trojúhelník látky - nejlépe pogumovaný materiál nebo zbytek plastového ubrusu, přilepíme na tenkou tyčku, kterou zasuneme do otvoru vyvrtaného ve stožáru. Tyčku nemusíme připevňovat nastálo, stačí ji jen zasunout, aby bylo možno „vlajku“ vyměnit.