Podle bytové designérky Evy Levenhefrové se české domácnosti v posledních letech přeměňují z konzervativně zařízených domovů na moderní a trendové bydlení.

Betonová hygiena

Většina lidí si myslí, že beton je vhodný pouze pro stavbu domů. Marek Bilko s manželkou se i proto snaží tento materiál posunout a využít inovativním způsobem.

„Technologii jsme vyvíjeli dva roky, než jsme s výrobou začali. Všechno vyrábíme ručně, od forem, směsí a plnění až po broušení, leštění,“ chlubí se jednatel společnosti Creer Marek Bilko, který betonové výrobky prodává teprve rok. První betonovou vanu zhotovovali takřka rok, jen výroba formy trvala šest měsíců. „Dnes jsme schopni vanu vyrobit za osm týdnů,“ upřesňuje.

Přestože jedna vana stojí 180 tisíc korun, podle jednatele firmy mají Češi o výrobky velký zájem. V nabídce produktů z betonu najdou kromě van i umyvadla a jiné interiérové doplňky.

Bilko se pochlubil i perličkou v betonovém království a zřejmě i světovým unikátem. „Máme tu novinku, a to je gramofon z betonu, mělo by se jednat o první takový gramofon na světě.“

Neplýtváme odpadem

Proč něco vyhazovat, když se to dá dobře zužitkovat? Tak přemýšlejí i ve společnosti Krygi, která se zabývá navrhováním a zakázkovou výrobou nábytku a svítidel.

„Mnozí lidé si myslí, že naše světla jsou ze slámy, ale jsou vyrobena z dřevních třísek. Pojali jsme tak myšlenku recyklace. Máme truhlárnu na zakázkovou výrobu nábytku a bylo nám líto vyhazovat a spalovat třísky,“ vysvětlil Novinkám prodejce společnosti Marian Lacek, jak přišli na myšlenku zalisování pilin do zajímavých tvarů.

Formou stínítek na světla tak firma může využít jejich přirozenou vzdušnost při zachování přírodního charakteru dřeva.

Světla se prodávají ve dvou velikostech. Velká lampa vyjde na 14,5 tisíce korun, malá na devět tisíc korun.

Designové trendy pro domácnost

Na veletrhu v pražských Letňanech můžete potkat i interiérovou designérkou Ivu Bastlovou, která již počtvrté pořádá jedinou expozici s interiérovými trendy v České republice s názvem Scéna, inspirace a trendy.

„Stejně jako každý rok jsme zvolili čtyři trendy. První má název Kultural, což je kulturní mix. Druhý je Poetic, moderní romantika, třetí pak Harmony. Tento styl je hodně inspirován přírodou a živými rostlinami. Poslední Smart je o chytré domácnosti, o chytrých materiálech.“

Expozice má sloužit především jako inspirace pro návštěvníky, jak lze kombinovat různé barvy a materiály.