Hlavní obsah

Geiger GT: extrémní a nepraktický

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O výtvorech tuningové firmy Geiger jsme zde už psali. Zaměřuje se na vozy americké provenience, jako je například Hummer. Poslední kousek už snad nevypadá ani jako tento teréňák, ale jako šílenost z počítačových her.

Článek

Vzhled Hummeru H2 dostal pořádně zabrat. Ne, že by bylo instalováno příliš nových dílů, ale jako první dostanou ránu oči od laku. Jistě si pamatujete starý Ford GT 40 s lakováním ve stylu barev olejářské společnosti Gulf. Ve stejném stylu nebeské modré v kombinaci s oranžovou dostal i tento dnes už neterénní dravec. Má navodit atmosféru opravdu sportovního vozu, což se mu skutečně povedlo. Na takhle nalakovaný vůz skutečně nikdo nezapomene - ba ani policie [celá zpráva].

Při jízdě bude asi posádka do tenka naklepána jak hospodské řízky, když se na sníženém podvozku o celých 100 mm se sportovním pružením otáčejí třicetipalcové (!) ráfky s extrémně nízkoprofilovými pneumatikami Pirelli Scorpion Zero 315/30 R30. Pro zakoupení  kompletní sady kol pak budete muset asi prodat svůj byt, protože všechna čtyři i s pneumatikami stojí v přepočtu asi 800 000 Kč.

Velkou zajímavostí jsou i křídlové dveře. Ty na tunerské scéně nepatří sice k extrémním úpravám, ale představte si, že tato těžká "vrata" bude do výšky zvedat křehká slečna, která ve voze bude jezdit nejčastěji (všimli jste si také, že v ohromných teréňácích jezdí nejvíc právě ony?).

Tradiční kompresor

A aby toho nebylo málo, pod kapotu se nastěhoval pořádně velký kompresor, který dokáže válce nabudit na výkon 414 kW a točivý moment 765 N.m. Maximálka je i přes tak vysoké hodnoty pouze na 225 km/h, ale není se co divit - téměř kolmé čelní sklo asi bude fungovat jako neustále zatažená ruční brzda. Zrychlení na stovku však slušně povyskočilo - na 7,9 s. K vysokým výkonům patří i slušné brzdy, které u dvoutunového vozu dostanou zabrat. Jejich speciální kotouče tak musely být zvětšeny na 380 mm a třmeny v sobě obsahují osm pístků.

Tento pseudoteréňák nabízí za cenu přes 3,8 miliónu korun i slušný komfort. LCD displeje audio/video soupravy, karbonovou tkaninu, satelitní navigaci... Jenže zbývá otázka, kdo by si tuhle tunerskou šílenost koupil. V Česku asi nikdo - ať už z důvodů finančního, nebo rozumového.

Reklama

Související články

Policejní exot: Geiger Hummer H2

Problémy se starým a nevýkonným vozovým parkem má asi jen česká policie. V USA se policisté vozí celkem kvalitními vozy. Nikdo se tam dokonce nediví, když...

Výběr článků

Načítám