Zdá se vám to jako nemožné? Myslíte si, že fotografie jsou jen zázrak techniky Photoshopu? Nic takového - tohle je skutečnost. Jen se podívejte na video, kde to tohle SLK natře Ferrari Enzo.

Motor z SLR je instalován do SLK téměř beze změn. Jen napojení klikové hřídele na spojku a převodovku je jiné. Proto je "klikovka" vyrobena znova - jedná se o originál, který je však již připraven pro sériovou výrobu.

Pořádně chladit!

Další úpravou je naladění kompresoru a umístění chladicího okruhu. Velké černé "dekly" na agregátu nejsou vzduchové filtry, jak by se mohlo někomu zdát, ale vodou chlazené mezichladiče stlačeného vzduchu. Vystrčení z karoserie (jinam se už nevešly) pomáhá vychlazení agregátu. Je to zapotřebí, protože s nedostatkem prostoru bylo zapotřebí použít originální chladič z SLK 55 AMG. Teplota motoru se tak ve špičce zvýšila o 12 °C. Agregát toto zatížení však vydrží.

Aby to vydržel i vůz, Mohamed Bin Sulayem dodal speciální výfuk odvádějící rychleji teplo. Ten ovšem sálá tak, že karoserie a podvozek kolem něj dostaly tepelnou vložkou. Vzduchový filtr je nyní umístěn na jediném volném místě pod kapotou - nad baterií. Ukázalo se to jako šťastný výběr. Právě před předním sklem má vzduch největší tlak a také teplota je zde nižší než na standardním místě.

Vydrží to podvozek?

Změny na motoru si vynutily také úpravy podvozku. Nejenže z důvodu prostorových byl majitel nucen změnit zkrutný stabilizátor za jiný, ale přední tlumiče získaly zvláštní tuning. Ten má zaručit, že kola budou přitlačována k vozovce dostatečným tlakem i při razantním zrychlení.

Rychlejší než SLR

A proč vlastně Mohamed Bin Sulayem chtěl udělat něco takového? Vždyť 460 kW v automobilu o 400 kg lehčím SLR je prostě něco neuvěřitelného. Vůz prý překonává 350 km/h. Majitel sám se svezl zatím rychlostí nad 320 km/. A to všechno s vozem s pohonem pouze na zadní kola!