Fabia vychází z edice Monte Carlo. V černobílém provedení a se zelenými 17palcovými koly evokujícími rallyový speciál R5 vypadá vskutku výtečně. A co je důležité, pod kapotou je přeplňovaná čtrnáctistovka, nevýkonnější provedení, jaké lze pod kapotou třetí generace fabie mít.

Agregát s označením 1,4 TSI nabízí výkon 92 kW/125 k a je vždy spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG. Automobilka uvádí zrychlení 0–100 km/h za 8,8 sekundy a nejvyšší rychlost 203 km/h. To nejsou kdovíjak oslnivé hodnoty, v rámci fabie je to ale jediný model, jehož maximální rychlost se přehoupne přes 200 km/h. A zrychlení na „stovku” také žádná jiná fabie nemá lepší.

Dostupnost na celkem 21 trzích

Speciální edice dostala jiná sedadla, koncovku výfuku a tužší tlumiče. Sedmnáctipalcová kola Savio mohou být kromě výrazné zelené i černá nebo bílá.

Limitovaná edice 1300 vozů bude k dispozici od února 2018 v České republice a v dalších dvaceti evropských zemích. Prodejní cenu modelu, jenž oslavuje titul v rallyovém mistrovství světa FIA WRC 2, zatím Škoda neodtajnila.

V popředí limitovaná edice sériové Škody Fabia, za ní soutěžní speciál R5.

V popředí limitovaná edice sériové Škody Fabia, za ní soutěžní speciál R5.

FOTO: Škoda Auto