Alpina není jen tak obyčejný tuning, kterých tu v rubrice máme desítky či stovky. Úpravy firmy z Buchloe nejsou jen o načipování motoru. Tohle je komplexní práce automobilových mistrů. To dokazuje i to, že vozy Alpina jsou v bazarech jen minimálně a drží si cenu výrazně lépe než klasické BMW.

No a tahle sedmička na tom nebude jinak. Vždyť už jí předchází pověst nejrychlejšího sedanu světa. Tedy zatím jen teoreticky. Když se totiž uváděla na ženevském autosalonu, měla v technických listech maximální hodnotu rychlosti 310 km/h. Trocha úprav a příprava na skutečný provoz a… Už je tam 330 km/h. Budeme jim věřit? Proč ne?

Alpina B7 Biturbo

Alpina B7 Biturbo

FOTO: Alpina

Alpina B7 Biturbo

Alpina B7 Biturbo

FOTO: Alpina

Podívejme se například na motor. Je to přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru, který po úpravách má výkon 447 kW (608 koní), jenž je k dispozici v 5750 až 6250 ot./min. Točivý moment má hodnotu 800 N.m a je dostupný mezi 3000 do 5000 ot./min.

Jak jsme už řekli, tohle Alpina neudělala jen tak nějakým drobným naladěním ECU. Uvnitř jsou nové písty Mahle a svíčky NGK. Vše je nastaveno tak, aby pracovalo s tlakem 1,4 bar a kompresním poměrem 10,0:1. Aktivní výfukový systém z titanové slitiny může řidič štelovat sám podle toho, jestli chce pořádný zvuk, nebo ticho, když veze manažera. Ale to je jen taková lahůdka. Samozřejmě, že technickou úpravou prošly i větší turbodmychadla twin-scroll.

Převodovka ZF 8HP70 Switch-Tronic je zajímavá tím, že nabízí třeba i launch control, což je vlastně systém pro poslání maximálního výkonu na kola při prudkém startu.

Alpina B7 Biturbo

Alpina B7 Biturbo

FOTO: Alpina

Alpina B7 Biturbo

Alpina B7 Biturbo

FOTO: Alpina

A v interiéru? Samozřejmě jen to nejlepší. Nejjemnější kůže, vlastní volant Alpina, obložení v klavírovém černém laku. A cena? U nás se objednává jen v dlouhé verzi za 4,2 miliónu korun.

A je tedy tohle auto nejrychlejší? Oficiálně to není zaznamenané. Alpina to nemá zapotřebí zjišťovat.