Nový smart, vyvinutý společně s Renaultem, je v úpravě Brabus nejvýkonnějším smartem v nabídce. Výkon tříválce o objemu 0,9 litru činí i díky turbodmychadlu 80 kW/109 k při 5 750 otáček a 170 Nm při 2 000 otáčkách. Smart Brabus fortwo zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a jede 165 km/h, verze forfour až 180 km/h.

Poháněná jsou zadní kola, a třebaže celkový výkon, zrychlení a nejvyšší rychlost nejsou nic moc, jízda s tímto vozítkem by mohla být zábavná. Proti standardnímu provedení jsou tlumiče o 20 procent tužší, vstřikování paliva pracuje s vyšším plnícím tlakem a specificky je naladěný i posilovač řízení. Hezčí jsou i matná litá kola (16 nebo 17 palců) a z výfuku se line hutnější zvuk. Za příplatek lze mít i sportovní sedadla s černou kůží a šedým prošíváním.

Smart Brabus

Smart Brabus

FOTO: Daimler AG

Pouze s automatem, ceny nad půl miliónem

Bohužel v nabídce je pouze automatická dvouspojková převodovka. V případě verze Brabus má kratší převody a nový režim race-start pro co nejrychlejší akceleraci s pevným startem.

Ceny jsou na úrovni o dvě třídy větších aut: základní verze fortwo stojí 512 500 korun, otevřená verze je o 84 tisíc dražší. Čtyřmístné provedení je v Česku k mání za 521 tisíc.

Smart Brabus

Smart Brabus

FOTO: Daimler AG