Článek
Už základní provedení posledního Focusu RS je výkonné až až. O pohon se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru s twin-scroll turbodmychadlem. Motor má výkon 350 koní (257 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm během 2000 až 4500 otáček, po dobu 15 sekund lze díky overboostu z motoru dostat ještě o 30 Nm více.
Mountune přidává dalších 25 koní a 40 Nm točivého momentu. Jednoduchými počty dojdeme ke konečnému výsledku 375 koní a 510 Nm (při overboostu). Stovku zvládne o 0,2 sekundy rychleji, maximální rychlost (266 km/h) zůstala stejná.
Navýšení výkonu bylo dosaženo novým vzduchovým filtrem a přeprogramováním řídící jednotky motoru. Úprava zabere hodinu a půl a za třicet tisíc korun vám ji provedou i v autorizovaných servisech Fordu.