McLaren F1 GTR před dvaceti lety dominoval ve vytrvalostním závodě Le Mans, a třebaže britská automobilka nyní v tomto slavném klání nefiguruje, ráda by si připomněla slavný úspěch z minulosti. Vznikne tak model 650S Le Mans.

Mezi hlavní rozdíly patří exkluzivní lak - šedá metalíza. Jiná jsou i pětipaprsková litá kola, která svým vzhledem rovněž odkazují na slavný závodní speciál. Vpředu mají průměr 19, vzadu 20 palců.

McLaren F1 GTR - přímo tento stroj vyhrál v roce 1995 závod 24 hodin Le Mans

McLaren F1 GTR - přímo tento stroj vyhrál v roce 1995 závod 24 hodin Le Mans.

FOTO: McLaren

Na střeše přibyl otvor sání, který přivádí vzduch k motoru, přední splitter (lízátko), boční prahy a zadní spoiler jsou z karbonu. Třmeny karbon-keramických brzd jsou oranžové. Uvnitř je volant a palubní deska z alcantary. Na opěrkách sedaček a na vložených kobercích je logo závodu Le Mans.

McLaren 650S Coupe Le Mans (2015)

McLaren 650S Coupe Le Mans (2015)

FOTO: McLaren

Motor má stejný výkon, cena atakuje devět miliónů

Pohon vozu má na starost stejný 3,8litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Celkový výkon činí 650 koní, točivý moment má nejvyšší hodnotu 678 newtonmetrů. Motor se nechá vytočit až do 8500 otáček, maximální točivý moment je dostupný od 3000 do 7000 otáček. Stovku s tímto autem zvládnete za rovné tři sekundy, zrychlení 0–200 km/h je otázkou osmi sekund, nejvyšší rychlost pak dosahuje hodnoty 333 km/h.

V přepočtu tento model vyjde na 8,7 miliónu korun. Dostane se jenom na padesát zájemců. První dodávky začnou v polovině letošního roku.

McLaren 650S Coupe Le Mans (2015)

McLaren 650S Coupe Le Mans (2015)

FOTO: McLaren