Hlavní obsah

RENNtech kontra AMG: válka pokračuje

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost RENNtech se rozhodla opět o kousek dál a zkusila vyladit i to, na co si jiní netroufnou. Tentokrát se zaměřili na motor s označením 65 AMG, který se dodává do řad CL, S a SL.

Článek

Tento vidlicový dvanáctiválec o objemu šest litrů má už v základní verzi od AMG solidní výkony. Výkon 450 kW a točivý moment 1000 N.m už patří na špičku všech extrasporťáků. Ale ne pro RENNtech.

Ti se zaměřili na elektroniku motoru, která není podle nich asi moc vyspělá. Nejde ani tak o přeprogramování jednotky, jako spíš o kompletní nahrazení celé skříně ECU.

Samozřejmě, že byly provedeny také některé malé úpravy na sání vzduchu, u výfuku a také na chlazení. Kupříkladu mezichladič stlačeného vzduchu je ve voze větší, čímž snížil teplotu nasávaného vzduchu.

:. RENNtech CL65 AMG

Výsledkem je nárůst o solidních 62 kW. Výsledných 512 kW však výrobce nedoplnil hodnotou točivého momentu. Mercedes-Benz jí elektronicky omezuje na 1000 N.m, aby vydržela spojka a převody. RENNtech proto asi nechal v ECU podobný příkaz. Převodovka se spojkou totiž zůstaly stejné.

Reklama

Související články

Mercedes-Benz SLR 722 konečně se 722 koňmi

Je to trapné, ale nejvýkonnější Mercedes současnosti s názvem SLR 722 nemá 722 koní. A to mnozí zprvu sázeli, že právě toto číslo výkon v koních znamená....

Výběr článků

Načítám