AC Schnitzer se na motocyklech BMW pozná jednoduše - na kapotáži totiž převažuje zelená v kombinaci s další barvou. Tak například starší kusy jsou spojené s fialovou, jiné s modrou a ty nejnovější se stříbrnou.

Ke starším F800S a R1200S se tak přiřadil nový naháč R1200R, následovník velmi úspěšného modelu R 1150 R. Ten disponuje klasickým  dvouválcovým motorem typu boxer (jak jinak u BMW) o objemu 1170 ccm s výkonem 80 kW v 7500 ot./min. Maximální točivý moment je 115 N.m při 6000 ot./min. Tento motocykl nepřišel o technicky vyspělý integrální systém ABS, který zkracuje brzdnou dráhu vývinem silného brzdného účinku s možností stabilizace motocyklu.

Tuning se však projevil na stroji jinde. Především na vzhledu se AC Schnitzer vyříádil. Přední štítek lehce chrání řidiče před větrem a zepředu je motocykl zcela jiný. Jeho velký světlomet totiž nahradil netradiční "double" z K1200R. Nová je také kapotáž spodní části stroje.

Motocykl přišel úpravami o 7,3 kg váhy, když největší podíl na tom mají kola, tuner nasadil vlastní sedmnáctipalcové kusy V-Performance.