Nissan Micra jsme v testu představili již jednou. [celá zpráva] Zkoušené provedení 160 SR tak vezmeme zběžně po stránce vzhledu a funkčnosti a zaměříme se na motor a jízdní vlastnosti.

Černý šerif

Příplatkový černý metalický lak (+10 000 Kč) a zatmavená světla vozu sakra sluší. Tohle je domácí "drahoušek", kterému není radno se posmívat. Ty tam jsou pastelové barvy ze série a veselé tvary líbící se dámám - černý lak obliny slije v tmavou briketu, která neudělá ostudu ani pořádnému chlapovi. SR poznáte také podle toho, že nad zadním oknem trčí elegantní spoiler a podle větších litých kol.

Uvnitř nás potěšila kompletní výbava - od klimatizace, bezklíčového systému (je to opravdové machrování, když u tak malého vozu jen berete za kliku a nenamáháte se s vyndáváním klíčku z kapsy), ESP až po audiosoupravu, která však podle nás má poněkud horší zvuk i příjem rádia. Navíc je zadní lavice sklopná a posouvatelná, takže i využitelnost automobilu není vůbec špatná (základní objem zav. prostoru 251 l, při posunutí sedadel 371 l).

Jednoduchá cesta, dobrý výsledek

Motor pod přední kapotou je standardní šestnáctistovka z produkce Nissanu. Její výkon 81 kW není žádná extra věc, ale to jen pokud je ve větších vozech, jako je třeba Almera.

Jenže tohle je "mrňous", který má pod přední kapotou tak málo místa, že dalo docela dost práce, než bylo možné tenhle čtyřválec dovnitř strčit. Jen lehce přes tunu a miniaturní rozměry dávají možnost udělat ze standardního agregátu atletické srdce. Točivý moment 153 N.m při 4400 ot./min je sice dostatečný, ale neudělá s vozem zázraky. Zrychlení není extra divoké, ale vůz spíš zrychluje plynule k nevídaným rychlostem.

Tvrďák

Podvozek musel být k těžkému a výkonnému motoru pořádně upraven. Tvrdší jsou jak tlumiče a pružiny, tak i zkrutné stabilizátory. To se samozřejmě projeví na jízdních vlastnostech. Zatáčky lze projíždět hodně rychle, ve volantu cítíte větší odezvy než u gumového městského vozítka, ale vše má své meze. V zatáčkách se často stane, že se vnitřní přední kolo odlehčí. Stačí pak malý výmol a vozítko si poskočí jak luční kobylka.

Nevýhodou je také větší citlivost na boční vítr, který je nepříjemný na dálnicích. Jenže právě rychlostní komunikace vyloudí úsměv na tváři řidiče Micry 160 SR. Majitelé vozů Hyundai, Mazda, Peugeot a jiných se hodně diví, když je předjede malý černý "brouk" a stále zrychluje.

Takhle jsme si pěkně zazávodili s Citroënem Xsara a vítězný adrenalin byl vstříknut do žil poté, co majitel francouzského "loudala" s nevěřícným zakroucením ramen raději přibrzdil a odjel si odpočinout na pumpu.

Beruška Golden League

Nissan Micra 160 SR je automobil, který sice může být použit do městského provozu a na nákupy, ale nemusí se bát ani rychlejších pasáží. Tvrdší podvozek sice automobil podrží a dodá vlastnosti závodního vozu, ale odlehčení kol sníží možnosti využití výkonu motoru v zatáčkách.  

Na dálnici však trumfne jakýkoliv vůz se stejným objemem válců (možná i větším). Podle našeho názoru však vůz potřebuje ještě trochu ostřejší brzdy a několik aerodynamických úprav, které ve vysokých rychlostech sníží obtěžující hluk.

Základní cena modelu Nissan Micra je 264 900 Kč. V nejvýkonnější variantě pak 425 900 Kč a náš testovaný vůz ještě dostal příplatkovou výbavu za 40 000 Kč. To je už opravdu dost za tak malý vůz. Někomu však může vyhovovat, že na silnici překvapí nejednoho "nafoukance" a ve městě na semaforech za sebou nechá úplně každého.

Technické údaje
Nissan Micra 160 SR
Motor
Zdvihový objem 1598 ccm
Max. výkon 81 kW při 6000 ot./min
Max. točivý moment 153 N.m při 4400 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8,7
Mimo město 5,4
Kombinace 6,6
Výkony
Max. rychlost 183 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9,8 s 
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 3719 mm
Šířka 1660 mm
Výška 1540 mm
Rozvor 2430 mm
Objem zavazadelníku 251 l 
Provozní hmotnost 1099 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky 4/5 **
Ochrana dětí -
Ochrana chodců 2/4**
Ceny
Základní cena vozu 264 900 Kč
Základní cena 160 SR 425 900 Kč
Cena testovaného vozu 465 900 Kč

** Nárazový test proběhl v roce 2003, tedy ještě ve starém hodnotícím systému