Hlavní obsah

Luxusní hybrid od Lexusu nabídne ve městě nižší spotřebu než turbodiesely

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lexus svůj hybridní model CT 200h propaguje sloganem "tichá revoluce". Po týdnu za jeho volantem je jasné, že reklamní slogan je - jak už to u reklamních sloganů bývá - hodně nadsazený. O revoluci mezi automobily nejde v žádném případě, s prvním slovem nicméně souhlasíme - odhlučnění je opravdu velmi dobré.

Foto: maž, Novinky

Lexus CT 200h

Článek

Luxusní divize Toyoty, tj. Lexus poprvé vstupuje do segmentu prémiových hatchbacků. A jako jediný výrobce nabízí hybrid (a pouze hybrid, sluší se dodat, pro testovaný model je k dispozici jediná motorizace). O tom, že se jedná o prémiové a tedy ne zrovna levné auto nižší střední třídy, vás kromě účtu z autosalonu a exteriéru přesvědčí i vnitřek automobilu.

Uvnitř jsou použity kvalitní materiály a vynikající je i jejich zpracování. Ač je CT 200h už v základu velmi slušně vybaveno (což částečně ospravedlňuje vysokou prodejní cenu), je možné řadou příplatkových prvků (špičková audiosoustava Mark & Levinson, například) vyhnat cenu až k miliónu korun.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h má rozměry 4320 x 1765 x 1430 mm, rozvor náprav je 2600 mm. O pohon se stará kombinace benzínové osmnáctistovky a elektromotoru, který je použit z Toyoty Prius. Hybridní systém je složen z klasického benzínového motoru s výkonem 99 koní, tomu pomáhá ještě elektromotor. Celkový výkon je 136 koní, což ke svižné jízdě nepostačuje. Zrychlení na stovku zabere přes deset vteřin a hybridnímu lexusu dojde dech už při 180 km/h.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Lexus CT 200h

Lexus láká na nízkou spotřebu paliva, v kombinovaném režimu pouhých 3,8 litru. V praxi se ukázalo, že pod čtyři litry se nedostanete ani omylem. Reálná spotřeba se blíží šesti litrům na sto ujetých kilometrů. Pochválit lze malý Lexus za spotřebu ve městě, kde díky rozjezdu na elektrický pohon a opravdu komfortnímu systému start-stop předčí moderní turbodiesely. Spotřeba ve městě se pohybuje kolem 4,5 litru.

Výtečný je podvozek, který by „ustál“ i mnohem větší výkon. Podvozek je kultivovaný a poskytuje velkou jistotu, poháněná jsou klasicky přední kola. Přesné je i řízení; „sportovní“ ambice hatí bezestupňová automatická převodovka. Při vytočení je motor poměrně hlučný, ticho v nízkých a středních otáčkách je ale příkladné.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Lexus CT 200h

Prostornost kabiny odpovídá nižší střední třídě (vzadu by ale i tak mohlo být více místa pro hlavu), kufr je sice dobře přístupný, leč malý (275 litrů). Řidiče potěší nízký posaz za volantem a silný věnec volantu, všechny cestující pak rozměrné a pohodlné sedačky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Lexus CT 200h

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1798 ccm, čtyřválec, zážehový elektromotor
Max. výkon:77 kW (99 k) při 5200 ot./min
Max. točivý moment:142 Nm při 4000 ot./min
0 - 100 km/h:10,3 s
Nejvyšší rychlost:180  km/h
Průměrná spotřeba:3,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1370 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:699 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám