Nissan NV200 patří se svojí délkou 4,4 metru mezi lehčí váhy mezi užitkovými vozy. Už na první pohled zjistíte největší výhodu modelu NV200 (a je už jedno, zda jde o užitkovou či osobní verzi) – výborné využití vnitřního prostoru.

Úložný prostor má v případě užitkové verze délku přes dva metry, přes 1,5 metru na šířku a metr třicet na výšku. Daní za to jsou úzké proporce a pro většinu motoristů nezajímavý vnější design (i když přední maska s protaženými světly je docela líbivá).

Nissan NV 200 (Combi)

Nissan NV 200 (Combi) - přední maska nevypadá zle...

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ergonomie esteticky málo zajímavého interiéru je dobrá, stejně jako slícování i kvalita použitých plastů. Praktičnost zvyšují posuvné dveře (na obou stranách) a dvoudílné páté dveře. Praktická je i příplatková couvací kamera, která zjednodušuje parkování.

Řadicí páka je dobře po ruce, rychlostních stupňů je ale pouze pět; při dálničních rychlostech jsou otáčky a hluk motoru vysoké. Řazení je přesné a bezproblémová je i v dlouhém úseku zabírající spojka. Také dobře dávkovatelné brzdy jsou dobře dimenzované.

Nissan NV 200 (Combi)

Nissan NV 200 (Combi) se podívalo i do Temelína...

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Motor 1,5 dCi neohromí výkonem

Ergonomickým nedostatkem je také digitální otáčkoměr, jehož nepřehledný malý displej je hůře čitelný. Volant lze seřizovat pouze v jednom směru. Také startování je napoprvé trochu oříšek – sešlápnout spojku a brzdu, uvolnit zámek řízení a až poté nastartovat.

Nissan NV 200 (Combi)

Nissan NV 200 (Combi) - volant je pouze jednoose nastavitelný.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Motor 1,5 dCi z líhně Renaultu má poměrně skromné parametry, které se zrovna nehodí pro svižnou jízdu (zejména s naloženým vozem). Na druhou stranu je pravdou, že pro klidné cestování v rámci českých rychlostních limitů jde o sice hlučný, leč příjemný agregát (už kvůli příznivé pohotovostní hmotnosti), který se spokojí s 6,5 litry na každých sto ujetých kilometrů. Škoda jen již zmiňované hlučnosti při vyšších rychlostech.

Nissan NV 200 (Combi)

Nissan NV 200 (Combi) - v druhé řadě sedadel je špatný výhled.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Výtečná manévrovatelnost

Obrovskou výhodou je kompaktní velikost, například při projíždění coby dopravní obsluha úzkými uličkami historické části Českého Krumlova (kde navíc probíhal jarmark a v ulicích chodili desítky lidí), byla obratnost Nissanu NV200 chvályhodná. Stejně jako relativní snadnost při parkování, která u dodávek rozhodně není pravidlem.

Nissan NV200 ve verzi Combi nebude konkurovat velkoprostorovým vozům, díky variabilnímu a dostatečně prostornému interiéru by ale mohl zaujmout především živnostníky, kteří přes týden vozí materiál a na víkend potřebují auto pro rodinu. Škoda hlučnějšího motoru 1,5 dCi a pouze pětistupňové převodovky.

Nissan NV 200 (Combi)

Nissan NV 200 (Combi)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1461 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:63 kW (85 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:200 Nm od 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:neudává
Nejvyšší rychlost:158 km/h
Průměrná spotřeba:5,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1365 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:397 830 Kč