Prostor, komfort a rychlost – to jsou první tři slova, která napadnou většinu cestujících při jízdě v Lexusu 600h L. Automobil s délkou 5150 mm a rozvorem náprav 3090 mm nabídne mimořádnou prostornost a luxus, u těchto vozů orientovaných především na zadní sedadla. Vzadu najdou dva cestující velké a pohodlné sedačky (k dispozici je i pětimístná verze, uprostřed je ale pro třetího pasažéra málo místa).

Sezení v sedačkách nebo spíš křeslech neunavuje ani na celodenních cestách, prostor pro hlavu a nohy je dimenzován mimořádně bohatě. Kdo chce ještě více komfortu, může si dokoupit masážní funkce pro zadní sedadla (respektive pouze pro to pravé, levé má jen omezené funkce masáží), pro řidiče ani spolujezdce přikoupit nelze (například u konkurenční Audi A8 to není problém).

Lexus 600h L

Lexus LS 600h L - vzadu je velmi mnoho prostoru.

FOTO: maž, Novinky

Vynikající komfort, malý kufr

Podvozek výtečně filtruje nerovnosti, o spoustě z nich ani nevíte. Zaměření na komfort je zcela evidentní, největší Lexus jakoby plavně „letí“ nad vozovkou. Výtečná je i směrová stabilita ve vysokých rychlostech, při ostřejší jízdě po okresních silnicích se projeví výraznější nedotáčivost. Akustický komfort je mimořádně dobrý i při rychlostech nad 180 km/h. Bohužel řízení je dost odtažité, takže opět platí, že nejlepší místo při jízdě tímto Lexusem je vzadu vpravo.

Zavazadlový prostor byl po právu kritizován už v minulé generaci, ani nyní to není žádná sláva – papírově 420 litrů, ale malý vstupní prostor a celkově malé rozměry, především délka ložné plochy.

Výkon pětilitrového zážehového osmiválce, jemuž sekunduje elektromotor (224 k a 300 Nm), se přenáší na všechna čtyři kola. Výsledkem je vynikající dynamika, motor okamžitě reaguje na plynový pedál v jakékoliv rychlosti. Při sešlápnutém pedálu plynu se 2,5tunový Lexus LS žene jako urvaný ze řetězu, pružnost motoru je vynikající.

Lexus 600h L

Lexus LS 600h L

FOTO: maž, Novinky

Spotřeba paliva kolem 11 - 12 litrů

A spotřeba? Papírově v kombinovaném režimu 9,3 l, v reálném provozu 11-12 litrů, při hodně rychlé jízdě i přes 15 l. Je dobré si nicméně uvědomit, že jde o přes pět metrů dlouhé, přes dvě a půl tuny vážící auto s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou. Ta je mimochodem osmistupňová a řadí tak lehce, že se i řidič musí soustředit, aby si uvědomil, kdy převodovka přeřadila na vyšší rychlostní stupeň. Zpřevodování je výborné, při jízdě mezi 130 – 160 km/h motor točí do 2000 otáček a dovede v tu chvíli spotřebovávat do deseti litrů paliva na sto kilometrů.

Lexus 600h L

Lexus LS 600h L

FOTO: maž, Novinky

Celkově je Lexus LS600h zajímavou možností pro zájemce o luxusní sedan. Díky plně hybridnímu pohonu, jehož možnosti pro jízdu výhradně na elektrický pohon jsou ale omezené, zatím mezi podobně velkými auty nemá konkurenta. Škoda necitlivého řízení a malého zavazadlového prostoru, jinak nemá tento Lexus výraznějších slabin.

Německým konkurentům, respektive potencionálním zákazníkům může také hrát do karet větší prestiž značek jako BMW či Mercedes-Benz, které zatím luxusní odnož Toyoty nedosahuje. Lexus LS vyniká komfortem, bezpečnostní a luxusní výbavou, prostorností pro posádku a dynamickým a zároveň úsporným hybridním ústrojím.

Lexus 600h L

Lexus 600h L

FOTO: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:4965 ccm, osmiválec, zážehový + elektromotor
Max. výkon:290 kW (394 k) při 6400 ot./min. (bez elektromotoru)
Max. točivý moment:520 Nm při 4000 ot./min. (bez elektromotoru)
0 - 100 km/h:6,3 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:9,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2450 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:3 074 000 Kč