Modernizovaný model SX4, v Česku nejprodávanější automobil s logem Suzuki, se na první pohled příliš nezměnil (jiný je pouze nárazník a mřížka chladiče), hlavní odlišnosti najdete skryty pod líbivě vypadající karoserií.

V interiéru je nový přístrojový panel s přehlednějším displejem palubního počítače (nyní ukazuje kromě průměrné spotřeby i dojezd vozu či venkovní teplotu).

Suzuki SX4

Pracoviště řidiče esteticky nezaujme, ergonomicky je vše v pořádku.

FOTO: maž, Novinky

Trojce motorů v nabídce

Drobného zvýšení výkonu (a snížení emisí a spotřeby paliva) se dočkaly všechny tři nabízené motory. Původní zastaralou dieselovou jedna-devítku výrobce nahradil dvoulitrem s šestnáctiventilovým rozvodem – výkon nyní činí 99 kW a točivý moment má hodnotu 320 Nm. Kombinovaná spotřeba klesla na 4,9 l.

Benzínová patnáctistovka s výkonem 82 kW a 145 Nm má nyní kombinovanou spotřebu 6,1 litru na sto kilometrů. Čtyřválcová šestnáctistovka, kterou jsme měli k dispozici na test, má nyní vyšší výkon o 9 kW (88 kW a 145 Nm) a spotřebu nižší o 0,8 l – nyní 6,2 l / 100 km.

Suzuki SX4

SX4 je v Česku nejprodávanějším modelem Suzuki.

FOTO: maž, Novinky

4x4 lze zapnout tlačítkem

Ani přes vyšší výkon se o šestnáctistovce nedá říci, že by zaručovala svižný projev – tedy pokud v autě nebude pouze řidič a zavazadlový prostor bude prázdný, pak se lze při vytočení motoru k červenému poli dočkat jakés takés uspokojivé dynamiky. Po většinu testovacích kilometrů byl vůz obsazen čtyřmi dospělými osobami a zhruba padesáti kilogramy nákladu – dynamiku 120 koňového motoru vzhledem k relativně vyšší pohotovostní nezachránilo ani kratší zpřevodování.

 

Palubní počítač ukazuje nově dojezd.

FOTO: maž, Novinky

Potěšila spotřeba, jež po bezmála tisícovce kilometrů (z nichž nejméně stovku jel vůz se zapnutým pohonem 4x4) dosáhla 7,4 litrů na sto kilometrů. Při vyšších rychlostech bohužel proniká do kabiny hluk.

SX4 dovoluje jet pouze s poháněnými předními koly, případně lze nechat zapnutí zadní nápravy na elektronice nebo pohon 4x4 zapnout tlačítkem Lock. Na zasněžených silnicích Jeseníků a Krkonoš, kam se během zkoušení SX4 podívalo, fungovalo připojení zadní nápravy bezproblémově. Pro terén není SX4 vybaveno, nicméně lehčí terén a především silnice za zhoršených adhezních podmínek (především bláto a sníh) zvládá SX4 velmi dobře.

Suzuki SX4

Suzuki SX4 má malý kufr, ale dostatek místa pro posádku.

FOTO: maž, Novinky

Tvrdší podvozek, solidní prostornost

Podvozek má tvrdší nastavení, což se podepisuje na sníženém komfortu na horších silnicích, podvozek ovšem v žádném případě není prkenný.

Pětistupňová manuální převodovka má tužší chod, je přesná a má i krátké dráhy. Přes silné A sloupky je z SX4 horší výhled šikmo vpřed.

Uvnitř je dostatek prostoru pro posádku, platí to i na zadních sedadlech, kde najdou i vyšší cestující dost místa pro hlavu a nohy. Zavazadlový prostor nabídne jen průměrných 270 litrů, zadní sedačky jdou sklopit, pak vznikne plocha pro 1045 litrů zavazadel.

 

Suzuki SX4

FOTO: maž, Novinky

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1586 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:88 kW (120 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:156 Nm při 44700 ot./min.
0 - 100 km/h:11,5 s
Nejvyšší rychlost:175 km/h
Kombinovaná spotřeba:6,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1255 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:439 900 Kč