Stačí jediný pohled a vidíte, že vnější design vozu je hodně netradiční. Zakulacené partie vypadají neotřele a jsou navrženy tak, že se většině lidí budou líbit. Na Slovensku vyráběné C3 Picasso působí jako typický rodinný vůz, nikde nenajdete ani náznak ostrých křivek či agresivity. Bohaté je i prosklení, díky velkému přednímu sklu je z vozu velmi dobře vidět vpřed.

Citroën C3 Picasso

Rychloměr je digitální.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Praktické a prostorné

Prostornost i praktičnost vozu jsou vyřešeny dobře – sedadla jsou pohodlná, uvnitř je dostatek místa. Kufr má dvojité dno a zadní sedačky jsou posouvat o 15 centimetrů. Při sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha a základní, vcelku skromný objem 385 litrů vzroste na 1506 litrů. Vzhledem k výšce vozu je dostatek místa i pro hlavy vysokých pasažérů, vzadu se díky polohovatelnosti sedadla usadí i dva vyšší jedinci.

Uvnitř je i dostatek místa na drobnosti, pracoviště řidiče s centrálně umístěným, velkým digitálním rychloměrem (a podstatně menším otáčkoměrem) je přehledné a dobře viditelné nejenom pro řidiče. Škoda jen horší čitelnosti, pokud na horní, červeně podsvícený displej palubního počítače svítí slunce. Středová konzola svými velkými rozměry omezuje pravé koleno řidiče.

Citroën C3 Picasso

Zakulacený Citroën C3 Picasso

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Špatné řazení

Podvozek je naladěn pro komfortní jízdu, dobře tlumí nerovnosti a i na rozbitých silnicích poskytuje pohodlí. Má to druhou stranu mince: rychlé průjezdy tohle rodinné auto nemá rádo a „odmění“ je většími náklony karoserie. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové a brzdí ostře, dávkovatelnost jejich účinku je ovšem horší.

Manuální pětistupňová převodovka má dlouhé dráhy řazení a její chod je celkově hodně „gumový“. K silným stránkám vozu nepatří ani přeposilované řízení, které se sice hodí při manévrování ve městě, při vyšších rychlostech ale chybí byť i minimum informací od předních kol.

Citroën C3 Picasso

Interiér je dobře využit, kufr je relativně menší, dá se ale výrazně zvětšit posunutím nebo sklopením zadních sedadel.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V nabídce jenom jeden turbodiesel

Testovaný turbodiesel s výkonem 90 koní je jediným vznětovým motorem v nabídce, což je škoda, protože na zahraničních trzích nabízí francouzský výrobce i silnější turbodiesel s výkonem 110 koní.

Námi testovaná přeplňovaná šestnáctistovka má solidní zátah od spodních otáček, ve vyšších rychlostech a při plném zatížení vozu ji ale brzy dochází dech. Spotřeba se dá mimo město udržet kolem pěti litrů nafty.

Citroën C3 Picasso

Ve městě oceníte dobrou manévrovatelnost i kompaktní rozměry.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1560 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:66 kW (90 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:215 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:13,4 s
Nejvyšší rychlost:173 km/h
Průměrná spotřeba:4,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1289 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:409 900 Kč