Přední i zadní světla mají v modelovém roce 2008 mírně pozměněný tvar; vepředu najdete světla pro denní svícení z LED diod („LEDky“ mají nově své místo také v zadních světlometech). Odlišné jsou rovněž nárazníky, změny opět proběhly jak vpředu, tak vzadu.

Pod kapotou z technických změn patří k významným nová sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka PDK, která zlepšuje zrychlení a zároveň přináší nižší spotřebu paliva a emisí CO2.

Výkony motorů jsou nyní o 5 - 25 koní vyšší a nově je použito přímé vstřikování paliva do válců s pracovním tlakem 12 MPa. Bloky motorů jsou nově dvoudílné, až o 6 kilogramů lehčí než u předchozí generace.

Porsche 911 Carrera S:. Zadní část se změnila pouze nepatrně.foto: Novinky/Martin Žemlička

Maximální rychlost přes 300 km/h

Základní verze s 3,6litrovým šestiválcem nabízí 345 koní (254 kW) a 389 Nm točivého momentu. Silnější verze S, poháněná 3,8litrovým šestiválcem, má nyní 385 koní (283 kW) a „krouťák“ 420 Nm. Nejvyšší rychlost nové 911 Carrery činí 289 km/h, respektive 302 km/h u verze S.

Maximální rychlost jsme nevyzkoušeli – digitální tachometr na malém displeji pod „budíky“ ukázal 283 km/h, když začala kvapem ubývat letištní ranvej hoškovického letiště. Působivé je, jak zkoušená devětsetjedenáctka zrychlovala i při rychlostech na 250 km/h se zařazeným pátým stupněm.

Bublání plochého šestiválce, které vychází ze čtyř koncovek výfuků, je fantastické ve všech polohách – ať už v nízkých otáčkách nebo při frenetickém řevu, když motor vytočíte k červenému poli.

Očekávat spotřebu paliva pod 10 litrů na 100 kilometrů by bylo poněkud pošetilé – ale vzhledem k tomu, že motor má dostatek síly i v nízkých otáčkách, je možné se při maximální sebekontrole, 120 km/h na tachometru a zařazeném šestém stupni dostat mimo město na zhruba 10 – 11 litrů.

Porsche 911 Carrera S:. Otáčkoměr je umístěný uprostřed, tak to u sportovního auta má být.foto: Novinky/Martin Žemlička

Jenže to málokdo vydrží, tudíž reálná spotřeba je o cca 3 – 5 litrů vyšší a při jízdě na okruhu není problém 20 – 22 litrový odběr na každých ujetých 100 kilometrů. Je to hodně? Vzhledem k nabízeným výkonům si to nemyslíme – a to i přesto, že nám se při zhruba 290 ujetých kilometrech podařilo spálit bezmála 50 litrů benzínu; kdyby se testovací řidič trochu snažil, dala by se spotřeba srazit o 3 až 4 litry. Chce to ale hodně sebeovládání.

Koncepce "všechno vzadu" u 911 funguje skvěle

Devětsetjedenáctka v zatáčkách sedí jako na kolejích a velmi dlouho se chová neutrálně (motor je klasicky umístěn vzadu a poháněná je samozřejmě také zadní náprava). Oproti předchozím 911 není novinka tak divoká. Při zapnuté stabilizaci řídící jednotka bleskurychle utne všechny pokusy o přetáčivost. Utrhnout auto lze (s vypnutým ESP), ale pro táhlý dlouhý drift je třeba velmi citlivě dávkovat plyn a chce to dostatečný trénink.

Řízení je velmi přímé, poměrně tuhé, ale zprostředkovaná zpětná vazba je excelentní. Auto s vámi komunikuje a co se děje s předními koly (a pod nimi) vám přeochotně vyzrazuje. Také řazení manuální šestistupňové převodovky je velmi přesné, rychlé a je z něj cítit jakási „mechanická poctivost“.

Porsche 911 Carrera S:. Interiér je luxusní foto: Novinky/Martin Žemlička

Interiér je celkově spíše luxusní než sportovní. Samozřejmě, máme tu sportovní sedadla, která výborně drží pozici i v rychle projížděných zatáčkách, nicméně je tu také navigace, telefon a špičkový CD přehrávač. Středový panel je doslova zaplaven tlačítky, což kazí jinak výborný dojem. Dílenské zpracování interiéru dostává 1*, způsob jakým je kokpit poskládán (a koneckonců i výběr materiálů) berou dech.

Zadní sedačky jsou hodně symbolické a v praxi nepoužitelné pro přepravu osob – kdyby Carrera byla dvoumístná, vůbec by to nevadilo.

Porsche 911 Carrera je drahé auto, nicméně v teritoriu supersportovních automobilů nejde o přemrštěnou částku. 911 nevypadá tak extravagantně jako italské sporťáky, ale to vůbec nevadí, protože klasické tvary s velkými kulatými předními světlomety jsou stylové a pozná je každý. Jenom je záhadou, co chce Porsche v dalších letech ještě vylepšovat (kromě spotřeby a emisí), protože na jízdních vlastnostech už asi není co zlepšovat. I když, kdo ví?

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:3800 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:283 kW (385 k) při 6500 ot./min.
Max. točivý moment:420 Nm při 4400 ot./min.
0 - 100 km/h:4,7 s 
Nejvyšší rychlost:302 km/h
Kombinovaná spotřeba:10,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1425 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:2 570 000 Kč