Subaru Justy určitě není tím typem auta, který by sbíral ocenění za atraktivní zevnějšek. Tady je totiž o vnitřní prostor a ten je využit velmi dobře. Počínaje nastupováním široce otevíratelnými dveřmi a konče prostorem pro posádku. Nejenom v oblasti hlavy (který každý vzhledem k výšce vozu očekává), leč i v poděleném a příčném směru.

Místa je poměrně dost i vzadu, takže do tohoto auta není problém usadit čtyři urostlé cestující.

Pro zavazadla zbývá dostatečných 225 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel (v poměru 60:40) vzroste objem na slušných 630 litrů. Na tak malé auto jsou to výtečné hodnoty.

Uvnitř je jasně vidět, na kterých položkách se šetřilo a některé plasty vypadají vskutku odpudivě. Dílenské zpracování ale není špatné.

Subaru Justy:. Grafika budíků je dost jednoduchá. Foto: Jindra Krupičková

Litrový tříválec od Toyoty

Litrový tříválec najdeme i v trojici malých aut vyráběných v Kolíně a původem pochází od Toyoty. Pocitově to samozřejmě není žádný „rychlík“. Nicméně vzhledem k rozměrům a hmotnosti vozu a charakteristice motoru, umí Justy docela solidně zrychlovat a pohybovat se svižně v městském provozu i mimo něj.

Motor se rád nechává vytočit, musíte mu ale odpustit dunivý hluk, který se úměrně zvyšuje s přibývajícími otáčkami. Pokud nepojedete s plným kufrem a se čtyřmi pasažéry, nemá Justy problém ani na dálnicích a stotčicítkou lze uhánět i v táhlých stoupáních. Jeho pravé teritorium je ale město a přilehlé okolí.

Spotřeba silně závisí na jízdním stylu, při klidné jízdě se dá v kombinovaném provozu jezdit lehce nad pět litrů paliva, ve městě si pak Justy řekne zhruba o šest litrů.

Pětistupňová manuální převodovka je poměrně přesná a vhodně zpřevodovaná – první dva stupně jsou krátké, poslední pátý naopak dlouhý. Brzdy odvádějí svou práci optimálním způsobem a dobře se i dávkují.

Subaru Justy:. Subaru Justy - malé auto s velkým vnitřním prostorem. Foto: Jindra Krupičková

Řízení je lehké, přiměřeně přesné a má zpětnou vazbou, kterou od městského auta očekáváte (tedy nijakou). Manévrování s autem je snadné a díky dobrému výhledu i malé délce (3,6 metru) je parkování hračka i v zaplněných městských centrech.

Podvozek není stavěn na rychlou jízdu, je na poměry dané třídy ale dostatečné komfortní a menší nerovnosti pohlcuje „bez mrknutí oka“. Náklony jsou i v rychleji projížděných zatáčkách přijatelné, Justy má čitelný, přirozeně nedotáčivý podvozek.

Bohatá základní výbava

Subaru Justy není ničím výjimečné, v ničem vás nezklame, ale zároveň v ničem neexceluje. V Česku se prodává ve dvou výbavách a s jedním motorem. Cena začíná na bezmála 270 tisících korunách. Z tuto částku ale dostanete v podstatě plnou výbavu. Bohatá základní výbava mimo jiné zahrnuje čelní a boční airbagy, manuální klimatizaci, ABS, CD přehrávač se 4 reproduktory, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná přední okna.

Subaru Justy:. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný. Foto: Jindra Krupičková

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:998 ccm, tříválec, zážehový
Max. výkon:51 kW (68 k) při 6600 ot./min.
Max. točivý moment:94 Nm při 3600 ot./min.
0 - 100 km/h:13,9 s
Nejvyšší rychlost:160 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,0 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:965 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:269 800 Kč