Po usednutí do interiéru už to tak slavné není; tedy pokud budeme hodnotit estetickou stránku. Rádio je už naštěstí integrované, ale všudypřítomné černé plasty majitelům mnoho radosti nezpůsobí.

Středový panel je opět natočen k řidiči, což je sice praktické a stylové, ale rozhodně ne originální. U levnějších verzí výbav chybí kupříkladu otáčkoměr. Když ale srovnáme nynější vzhled palubní desky s předchůdci, je patrný velký krok kupředu.

Nechme teď stranou estetiku, důležitá je prostornost. A v té Picanto rozhodně nezaostává. Vepředu je spousta místa i pro vysoké jedince; vzadu se dá ve dvou lidech vcelku pohodlně cestovat. Přední sedačky sice mají nulové boční vedení, ale jsou vhodně tvarované a tvrdé tak akorát - a sedí se v nich pohodlně i při delší jízdě.

S prostorovými podmínkami pro zavazadla je to ale horší, Picanto nabízí skromných 157 litrů (po sklopení zadních sedadel 882 litrů).

Žlutá barva se k Picantu hodí... co říkáte?:. Žlutá barva se k Picantu hodífoto: Novinky/Martin Žemlička

Litr se nechává ochotně vytočit

Sice by se mohlo zdát, že 63 koní a 87 Nm „odsuzují“ tento model coby brzdu silnic, ale překvapivě to není pravda. Když jej vytočíte do vyšších otáček, je litrový motor docela čiperný (však také Picanto váží méně než tisíc kilogramů). Situaci samozřejmě zhoršuje větší obsazenost vozidla nebo zapnutá (příplatková) klimatizace, ale stále lze i na kopcovitých silnicích udržovat solidní rychlostní průměry.

Určitě potěší spotřeba paliva; aniž byste se omezovali, dá se v kombinovaném provozu jezdit za šest litrů benzinu na sto.

Litrový čtyřválec má ve srovnání s konkurenty, kterým konstruktéři při vývoji jeden válec ubrali, vyrovnanější chod a rovněž o trochu příjemnější zvuk. Stále ale platí, že utlumení motoru mělo být v Picantu lepší.

Komfortní podvozek se sklony k nedotáčivosti

Řazení je lehké a docela přesné; dobrý dojem kazí fakt, že dorazy nejsou jednoznačně vymezeny. Co zaslouží výtku je spojkový pedál, který jde až přehnaně lehce a nemá jednoznačně vymezený chod. Ale ve třídě nejmenších automobilů nejde o nic výjimečného.

Rovněž zád vozidla působí poměrně sebevědomým dojmem... ale proč by ne - falešnou skromnost stranou...:. Také zád vozidla působí poměrně sebevědomým dojmem... vnější design se podle nás povedl velmi dobře .foto: Novinky/Martin Žemlička

Podvozek vpředu využívá osvědčené vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena spojená s torzní příčkou. Jízdní vlastnosti při vyšších rychlostech nejsou špatné, ale každému je jasné, že tohle auto se nejlépe cítí v ulicích města.

Podvozek není zrovna agilní, ale jeho komfortní naladění bude většině majitelů vyhovovat. V rychleji projížděných zatáčkách pocítíte výraznou nedotáčivost, ale jinak musíme pochválit dobře čitelné chování Picanta.

Suma sumárum nás faceliftované Picanto nezklamalo. U nejlevnějších verzí se připravte na hodně očesanou výbavu. Faktem je, že s částkou pod 200 tisíc korun nabízí nejmenší korejské auto dobrý poměr cena / výkon.

Jak již bylo řečeno, těch několik kompromisů, které při jízdě s ním musíte udělat nejsou v dané třídě ničím neobvyklým.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:999 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:46 kW (63 k) při 5600 ot./min.
Max. točivý moment:87 Nm od 3000 ot./min.
0 - 100 km/h:15,8 s
Nejvyšší rychlost:150 km/h
Kombinovaná spotřeba:4,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:929 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:199 980 Kč