Fiat Bravo je automobil, který zachránil značku. Fiat na tom byl finančně velmi špatně a pokud by jej zákazníci nepřijali, už by patřil nějaké finanční skupině nebo Číňanům. Jenže Bravo se představilo a lidé byli nadšeni. Takže Fiat existuje dál a dokonce i vydělává neuvěřitelné peníze. Proč?

Protože je Ital

Karoserie se odpoutala od svého "německého období" a opět je krásně italská. Co jí vytknout? Proč bychom jí něco vytýkali? Vždyť Italové mají prostě pro krásu cit a tohle auto je opravdu povedené. Není to sice žádný designerský odvaz, ale hodně solidní práce toho, kdo umí přesně navážit kousek moderny a klasiky. Snad jen zadní část je až příliš baculatá a mohutná. Vůbec by nám nevadilo, kdyby boční okénka měla menší sklon a končila tak stejně jako zadní okno o kousek níž. A mělo by to i sekundární blahodárný dopad.

V interiéru je totiž dost tma. Okna jsou úzká a jejich klínovitý tvar především na zadních sedadlech má za následek špatný výhled. A výhled při couvání vzad? Tak to je tragédie. Zadní sloupek je extrémně tlustý, okénko malé a výhled mizerný. Tohle je jedno z mála aut, kdy jsme při couvání raději sáhli po klice dveří a vykloněni ze dveří parkovali do řady aut jak v náklaďáku.

Vzhled přístrojové desky je velmi povedený. Ani tady nemáme žádné výhrady. Materiály jsou vybrány dobře a vše je dobře slícováno. Sedadla jsou velmi pohodlná a ty tam jsou stesky nad krátkými sedáky či opěradly.

Protože má dobré srdce

Ani po technické stránce vůz nezaostává. Nápravy byly převzaty z předchozí generace, avšak s kvalitními úpravami. Je sice pravda, že podvozek byl tvrdší než jsme čekali, ale asi to bylo dílo nejvýkonnějšího turbodieselu, který má si sportovnější choutky.

Jeho charakteristiku vystihuje už jeho název - Multijet. Vícestupňové vstřikování umí s turbodieselem divy a my se o tom přesvědčili u Fiatu už několikrát. Motor nemá prakticky žádné žhavení, startuje na první "klepnutí", je tichý v celém rozsahu otáček, velmi silný a přitom má malou spotřebu. No řekněte sami - výkon 110 kW při 4000 ot./min, točivý moment 305 N.m ve 2000 ot./min a k tomu kombinovaná spotřeba 5,6 l na 100 km. Kdo by odolal. Je sice pravda, že náš test se odehrával především v městském provozu, takže jsme průměrně jezdili za 7,1 l na 100 km, ale i tak je to solidní výsledek.

Protože prostě jede

Jak jsme už řekli, podvozek se nám zdál o trochu tvrdší, než by se na rodinný vůz slušelo. Zdálo se nám, že především na příčných zpomalovacích prazích se autu vůbec nelíbilo a posádce už vůbec ne. Ale jinde, třeba i na kočičích hlavách, kde náprava musí rychle kmitat, bylo ve voze příjemně.

V zatáčkách se vůz chová mírně nedotáčivě, se zvyšující se rychlostí pak je cítit hybnost těžkého motoru. Auto se ale nijak moc nenaklání a drží dobře stopu i v rozbitých zatáčkách.

Protože na to má

Sečteno a podtrženo, auto se nám líbilo. Kdo si zvykne na délku vozu, bude se mu parkovat dobře. Potěší vysoké sezení všech členů posádky, což umožňuje nejvyšší stavba karoserie mezi konkurenty (například Volkswagen Golf, Citroën C4 apod.). Zaujme i velikost zavazadelníku 400 l. Nám se velmi líbil motor, podvozek nezklamal a i ta kvalita je na výborné úrovni. I když i tady jsme narazili na chybičku. U automobilu s najetými sedmi tisíci kilometry drnčelo sedadlo spolujezdce, pokud nebylo zaraženo ve zcela krajní poloze nebo na něm někdo neseděl. Ale třeba to byla chyba jen konkrétního kusu.

Technické údaje
Fiat Bravo 1.9 16V Multijet Emotion
Motor
Zdvihový objem 1910 ccm
Max. výkon 110 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment 305 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7,6
Mimo město 4,5
Kombinace 5,6
Výkony
Max. rychlost 209 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9,0 s 
Převodovka
šestistupňová mechanická
Rozměry a objemy
Délka 4336 mm
Šířka 1792 mm
Výška 1498 mm
Rozvor 2600 mm
Objem zavazadelníku 400/1175 l 
Provozní hmotnost 1435 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky 5/5
Ochrana dětí 3/5
Ochrana chodců 2/4
Ceny
Základní cena vozu 359 900 Kč
Základní cena motorizace 504 900 Kč
Cena testovaného modelu 657 900 Kč