U takového automobilu nemůžeme očekávat jízdní vlastnosti sporťáku, přehlednost kombíku a pohodlí MPV, ale... No počkejte, vlastně to zas tak zlé není!

Dozadu náklad...

Náš testovaný Peugeot Boxer měl budku pro náklad v provedení Furgon 3300 l3h2. To znamená v řeči peugeotu, že užitečný objem je 13 m3 a užitečná hmotnost je 1325 kg. Pokud převedeme ložnou plochu na délkové míry, tak vězte, že naložit dovnitř může majitel až 3705 mm dlouhý předmět, široký nejméně 1422 mm a vysoký až 1932 mm. A to ještě tato varianta není největší v řadě boxerů. Přístup k nákladu je buď dvojicí zadních dveří aretovaných do několika poloh, které mají rozměry 1560 x 1790 mm, nebo jedněmi posuvnými na boku s rozměry 1250 x 1755 mm. Uvnitř nenajdete nic, co by narušovalo užitkovost vozu. Potěší však zvednuté oplastování až asi metr nad podlahu, takže vymývání špíny je jednoduší.

... dopředu manažera

Takže palety jsou naloženy, jdeme do kabiny. Nástup do vozu je pohodlný i díky dvojici schůdků, pomohlo by však nějaké madlo na předním sloupku. Posezení na sedadlech je typické pro užitkový automobil, i když i tady už přišly osobáky ke slovu - sedačka je sice vysoko posazená, ale stehna k holením už nejsou téměř v kolmici. Sezení je pohodlnější, ale dost vzpřímené, sedáky a opěradla jsou příliš krátká a ne zrovna vhodně tvarově vytvořená. Volant není jak u autobusu v horizontální poloze, ale víc se naklonil k řidiči.

No a teď to hlavní. Přístrojová deska. Za ní by se nemusel stydět ani lecjaký off-road (na osobák je přece jen příliš mohutná). Je oblá, vyrobená z příjemného plastu a má plno odkládacích schránek, kapes a držáků. Navíc nad čelním oknem je ohromná přihrádka, kam se vejde neuvěřitelné množství věcí (i složenou zimní bundu jsme zde skoro museli hledat). Všechno je po ruce, nikde není nic, co by překáželo, prostě jako osobák.

S prázdnou skříní vpřed!

Pod přední kapotou je utopený vznětový čtyřválec o objemu 2,2 l s výkonem 88 kW. Není to moc, ale u užitkáče je mnohem důležitější hodnota točivého momentu. Jeho 320 N.m je k dispozici ve 2000 ot./min, ale podle našich zkušeností není ani o tři sta otáček níž o newtonmetry nouze. Motor táhne opravdu výborně a s prázdnou skříní jsme na dálnici trumfli i lecjaký osobák. Ale kouzlo v tak velkém autě není ve sprintu, ale polykání kilometrů při povolené rychlosti. V osmdesátce se zařadit za kamión, nastavit tempomat (příplatková výbava + 6000 Kč) a prostě driftovat.

Motor je v téhle rychlosti tichý a největší nedostatek užitkového vozu - drnčení ze skříně a kroucení karoserie, jinak velmi typický hudební doprovod, také ustává.

Podvozek je jistý, ale samozřejmě, že do zatáček se musí najíždět větším obloukem a především je třeba mít na paměti, že zadní převis má více než metr. Zadní tuhá náprava je také dělaná na jízdu s nákladem a při nezatíženém voze lehce odskakuje.

V nabídce je tlačenice

Peugeot Boxer není jediný v nabídce velkých furgonů. Konkurence je už od sourozenců z Fiatu a Citroenu, kteří mají změněnou jen přední masku. Pak se tu ale objevují ještě další značky, jako je Opel, Mercedes-Benz a samozřejmě Ford se svým transitem. Na zákaznících už je, aby si vybrali svou potřebnou délku, nosnost, výšku kabiny, motor, výbavu... Kombinací je ohromné množství. Nám na závěr ještě zbývá říct, že Peugeot Boxer 2.2 HDi 120 3300 l3h2 stojí v základu 777 000 Kč bez DPH, za příplatkovou výbavu v podobě přípravy pro autorádio a tempomat je třeba zaplatit dalších 10 500 Kč.

Technické údaje
Peugeot Boxer 2.2 HDi 120k Furgon 3300 l3h2
Motor
Zdvihový objem 2198 ccm
Max. výkon 88 kW při 3500 ot./min
Max. točivý moment 320 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Neudává se
Výkony
Max. rychlost Neudává se
Zrychlení z 0 na 100 km/hod Neudává se
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 5998 mm
Šířka 2050 mm
Výška 2522 mm
Rozvor 4035 mm
Objem zavazadelníku 13 m3
Provozní hmotnost 2150 kg
Ceny
Základní cena vozu 592 000 Kč*
Základní cena verze 777 000 Kč*
Cena testovaného vozu 787 500 Kč*

* ceny jsou uvedeny bez DPH