Ženevský autosalon hostil novinku Abarth Grande Punto S2000. Tohle auto se zdálo se svými 110 kW/114 kW (podle natankovaného benzínu) někomu dost málo. Vzhledově vypadá opravdu skvěle, ale ta čtrnáctistovka zase tolik nepředvedla. Jenže už tehdy jsme avizovali, že se pracuje na výkonnější verzi. A ta přichází právě po půl roce na frankfurtský autosalon.

Nové "essesse" dostane nový aerodynamický kit, stejně jako upravený interiér. Jenže to na autě není to nejlepší. Ta pravá technická lahůdka se skrývá pod kapotou. Tak kupříkladu podvozek dostal výztuže, snížené tlumiče a pružiny a také rozchod kol se o dost rozšířil. Není třeba připomínat, že k výkonnějšímu motoru se hodí i lepší brzdy. Tady Abarth prý nešetřil.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Zážehová čtrnáctistovka byla poladěná na slibovaný výkon 134 kW, což je na takový objem opravdu parádní hodnota. Ovšem není to nijak zvláštní - vzpomeňme jen na historické vozy se škorpiónem ve znaku. Třeba na takový Fiat 500, který v úpravě Abarth zvedl výkon z 10 kW na 19 kW a maximální rychlost se katapultovala z 85 na 118 km/h.

Pro zájemce jsme připravili sérii čtyř tapet na plochu počítače o rozměrech 1024 x 768 px. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do nového okna v původní velikosti a následně si jej můžete stáhnout.