Hlavní obsah

Za volantem nového VW Touareg na silnici i v terénu

Novinky, Martin Žemlička

Volkswagen Touareg, velké SUV, které má blízko k opravdovým terénním vozům, se nyní začíná prodávat v druhé generaci. Mezi prvními přinášíme první dojmy z jízdy na silnici a terénním polygonu v bývalém vojenském výcvikovém prostoru Ralsko.

Článek

První Touareg trpěl nadváhou, což se u nové generace podařilo vymýtit – Volkswagen naordinoval dietu, po které Touareg zhubnul dva metráky. Výrobce vylepšil i aerodynamiku vozu a snížil jeho výšku, výsledkem čehož je nižší spotřeba paliva.

Také další nedostatky VW odstranil, například málo místa pro nohy zadních cestujících. Nyní je vzadu o 10 centimetrů více místa a při sezení je to dost znát – místa je dostatek jak pro hlavu, tak pro nohy. Zadní sedadla jsou navíc posuvná, což zvyšuje praktičnost.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Touareg se dodává ve dvou verzích – 4Motion a 4XMotion, přičemž druhá má stálý pohon všech kol, uzávěrky diferenciálů a redukční převodovku a je tedy určena do těžšího terénu. V bývalém vojenském prostou v okolí Bělé pod Bezdězem odváděla právě tato „terénní“ verze výbornou práci. Hluboké kaluže, zablácené cesty s mnoha nerovnostmi, písčité kopce a prudké sjezdy, to vše bylo pro Touareg hračkou, i pokud za volantem seděl méně zkušený řidič. Testované automobily měly běžné silniční pneumatiky.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Nechybí ani "terénní jízdní režim" ovládaný stiskem tlačítka, který upravuje pro terénní podmínky činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky. Touareg umožňuje zvládnout stoupání až do úhlu 45 stupňů.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Pro zhruba třicetikilometrovou projížďku po silnici jsme si vybrali vznětový šestiválec, ten podle nás bude patřit k nejprodávanější motorizaci na českém a potažmo evropském trhu. Motor je dobře utlumen, největší zátah dle očekávání předvádí ve středních otáčkách, v nízkých je poměrně letargický. Rozsah využitelných otáček je tak poměrně malý. Osmistupňová automatická převodovka řadí skvěle, při jízdě o její činnosti ani nevíte.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Výtečně také je, že všechny motory jsou nyní sériově vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou. V porovnání s předchozími modely spotřebují výrazně méně paliva, v některých případech až o dva litry na sto kilometrů.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

V zatáčkách je znát stále vysoká hmotnost vozu, podvozek ale dobře filtruje nerovnosti.

K dispozici je zážehový motor 3,6 V6 FSI s výkonem 206 kW (280 k) a 360 Nm. V kombinovaném režimu spotřebuje 9,9 l/100 km. Také vznětové motory jsou hospodárnější než u právě odcházející generace. Modernizovaná verze V6 TDI, která je v evropském provedení opět vyladěna na 176 kW (240 k) a 550 Nm. Tento turbodiesel spotřebuje 7,4 l/100 km, což je o 1,9 litru méně než dosud a podle nás bude patřit k nejprodávanějším motorizacím na evropském trhu.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Novinkou v nabídce motorů pro modelovou řadu Touareg je motor V8 TDI se zdvihovým objemem 4,2 litru a nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a 800 Nm točivého momentu. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 9,1 l/100 km. K dispozici je i hybridní verze.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Ceny nového Touaregu začínají na částce 1 227 900 korun (3,6 V6 vznětový), benzínový šestiválec stojí 1 237 600 korun, hybridní verze 1 887 200 korun. Za osmiválcový motor 4,2 TDI chce české zastoupení 1 843 900 korun.

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Foto: maž, Novinky

VW Touareg (2010)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám