Hlavní obsah

Vývoji zavěšení kol Lexusu LC pomohly jídelní hůlky. Staly se modelem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vývoj auta a jídelní hůlky spolu obvykle souvisí jen tak, že vývojář jí hůlkami oběd. Nikoliv ale v případě Lexusu LC. Hidejuki Masumo, hlavní konstruktér, pomohl hůlkami znázornit pohyby jednotlivých ramen zavěšení předních kol. Píše o tom automobilka Lexus.

Foto: Lexus

Nízká kapota a velká kola jsou pro konstruktéry problém. U Lexusu LC tomu nebylo jinak.

Článek

Kombinace nízké kapoty a velkých kol je u sporťáků či grand tourerů lákavá pro designéry a následně i pro zákazníky. Ve vývoji ovšem znamená jeden zásadní problém - jak uchytit kola.

Šéf vývoje Lexusu LC Kodži Sato žádal velká kola a nízkou kapotu - a vůz zároveň musel mít dobré jízdní vlastnosti. V případě známých možností, jakými jsou dvojité lichoběžníky či víceprvkové zavěšení, jsou montážní body horního ramene obvykle nad kolem nebo u jeho horní části.

Foto: Lexus

Přední kolo Lexus LC 500h

Něco takového nebylo možné kvůli nedostatku prostoru. „Obvykle bychom se v takové situaci mohli pohádat, ale když jsem si pečlivě prostudoval virtuální průřez víceprvkové nápravy, zjistil jsem, že to, čeho chceme dosáhnout, je reálné. A částečně díky jídelním hůlkám,” říká Hidejuki Masumo, vedoucí konstruktér.

Všiml si, jak každé z pěti ramen zavěšení kola reaguje na nerovnosti jinak, když jsou upravena pro model LC. A svému týmu to vysvětlil právě s pomocí jídelních hůlek, kterými geometrii napodobil.

Foto: Lexus

Lexus LC 500h

„Kouzlo umístění pěti ramen tohoto systému tkví v tom, že umožňuje, aby celé přední zavěšení bylo umístěno nízko v podvozku,” vysvětluje Masumo hlavní výhodu svého systému zavěšení předních kol.

Tímto „heureka-momentem” práce samozřejmě neskončily. Vývoj předního zavěšení trval dalšího půl roku a považujme za jisté, že při něm našla uplatnění počítačová technika a simulace všeho možného. Je však zajímavé vidět, že i tak obyčejná věc jako jídelní hůlky může pomoci vedoucím konstruktérům světoznámých automobilek.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám