Hlavní obsah

Vozový park v Česku zestárl během covidového období téměř o rok

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vozový park v Česku zestárl během covidového období od roku 2019 téměř o rok na průměrných 15,7 roku letos v pololetí. Důvodem je pokles prodeje nových vozů i jednotlivý dovoz ojetých automobilů s vysokým průměrným stářím. Negativní vliv má též nízký počet vyřazovaných vozidel s vysokým věkem. Uvedl to Svaz dovozců automobilů.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Počet osobních aut v registru vozidel se v pololetí proti konci roku 2019 zvýšil o 377 000 na 6,37 milionu.

„Vysoké stáří vozového parku má výrazně negativní vliv na počet zraněných a usmrcených osob při dopravních nehodách a na ekologii silničního provozu. V rámci EU patří vozový park v ČR mezi země s nejvyšší průměrným stářím,” uvedl tajemník svazu Josef Pokorný.

Nejstarší kategorií jsou v ČR tradičně motocykly s průměrem 34 let, což je proti roku 2019 nárůst o 0,6 roku. V Česku je registrováno přes 1,27 milionu jednostopých vozidel.

Průměrná cena ojetých aut v prvním pololetí stoupla téměř o pětinu

AutoMoto

Druhou nejstarší kategorií jsou traktory s 32,6 roku. Průměrné stáří se u nich ale za poslední dva roky mírně snížilo asi o 0,1 roku.

Prodej nových aut na českém trhu klesl v pololetí meziročně o 12 procent na 98 916 vozů. Ve stejném období se počet dovezených ojetin naopak proti loňskému prvnímu pololetí zvýšil o 6,9 procenta na 89 307 aut.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám