Hlavní obsah
Volkswagen e-Bulli Foto: Volkswagen

Volkswagen nabízí původní Transporter jako elektromobil

Většina fanoušků aut má ráda buď stará auta, nebo moderní elektromobily. Pokud patříte k té hrstce, která to chce kombinovat, tenhle Volkswagen e-Bulli vás jistě nadchne. A můžete si ho dokonce i pořídit.

Volkswagen e-Bulli Foto: Volkswagen
Volkswagen nabízí původní Transporter jako elektromobil

Máte rádi stará auta, ale zároveň chcete jezdit na elektřinu? Pokud ano, troufáme si říci, že patříte k velmi, velmi úzké skupině fanoušků aut. Ovšem právě pro vás Volkswagen postavil e-Bulliho - elektrickou verzi původního Transporteru T1.

Ten letos slaví 70 let, takže toto oranžové skoro-kabrio můžeme svým způsobem brát jako hold původnímu Bullimu, a to i přes fakt, že je založeno na kousku z roku 1966. Mělo se představit naživo na show Techno Classica 2020 v německém Essenu, ale člověk míní a koronavirus mění, takže ho automobilka Volkswagen ukázala na internetu.

Displej ve stropě - nebo to snad je vsazený tablet? - ještě bereme, ale moderní volič převodovky je v takhle starém interiéru jako pěst na oko.

Foto: Volkswagen

Základem je konkrétně Volkswagen Typ 1 Samba Bus, který místo původního 43k benzínového motoru dostal elektromotor o 82 koních a 212 N.m. Žádný rychlík to tedy nebude, ale oproti sériovému stavu je výkon i točivý moment zhruba dvojnásobný. Nejvyšší rychlost je omezena na 130 km/h, kdežto původně byla „přirozená” maximálka 105 km/h.

Motor samozřejmě pohání zadní kola, jako u originálu, a 45kWh baterie je v podlaze. Má stačit k více než 200 kilometrům dojezdu. 50kW rychlonabíječka ji má zvládnout dobít z nuly na 80 % za 40 minut.

Jeden budík s malinkým displejem v tomto případě plně dostačuje.

Foto: Volkswagen

V kabině udeří do očí volič převodovky; tady se Volkswagen mohl snažit podstatně víc, než sem naroubovat volič i s konzolí z nějakého současného auta. Taky displej ve stropě je diskutabilní, ale ten aspoň není tak moc vidět. Zbytek interiéru je ale dobový, byť zrenovovaný.

Jak vozu sluší dvoubarevné lakování zvenčí, uvnitř si použitím stejných barev nejsme tak jisti; asi by se dalo najít něco, řekněme, vkusnějšího, ale to bude záležet na každém zájemci.

Elektromotor je tam, kde býval plochý čtyřválec.

Foto: Volkswagen

Chápete správně - tohle auto není unikát, nýbrž je možné si ho nechat zakázkově vyrobit u firmy eClassics, partnera divize užitkových vozů Volkswagenu.

Potřebujete k tomu sériový Volkswagen T1 a 64 900 eur (cca 1,76 milionu korun), což není žádná láce. A je třeba připočíst náklady s individuálním schválením do provozu na české silnice. Ale na srazech Volkswagenů něco podobného asi jen tak neuvidíte.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Volkswagen na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků