Hlavní obsah

Volkswagen chystá projekt Trinity, elektrickou vlajkovou loď

Projekt Trinity značky Volkswagen chce přinést tři velké inovace - novou platformu, takzvanou demokratizaci autonomní jízdy a nový přístup k výrobě vozu. Vše má být ztělesňováno vlajkovou lodí nabídky elektromobilů značky.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen (Ilustrační foto)

Článek

Automobilka Volkswagen se chystá k dalšímu kroku svých elektrických aut. Pojmenovala ho „Projekt Trinity” a šéf osobních aut Volkswagen Ralf Brandstätter ho na LinkedInu, kde o něm informuje, označil za lídra v inovacích. Zda projekt nějak souvisí s nedávno avizovaným velkým sedanem, není jasné.

Nazval ho „vysoce efektivním konceptem s ikonickým designem” a vysvětlil i jméno Trinity. To dostal projekt proto, že má tři klíčové prvky: novou architekturu, autonomní jízdu a nový přístup k výrobě vozu.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Nová architektura znamená, že vůz nebude sedět na platformě MEB, jako elektrické volkswageny nižších tříd. Že dostane platformu PPE, kterou vyvíjí Porsche a Audi, je nepravděpodobné; má jít o zcela novou platformu, která si má podle britského webu Autocar vypůjčit některé prvky z MEB. Podle Brandstättera má nová platforma určit standardy pro dojezd, nabíjecí rychlost a elektrifikaci.

Po stránce autonomní jízdy má podle automobilky jít o demokratizaci, řidič by měl mít na výběr. Standardem vozu má být úroveň 2+, což dnes už někteří výrobci nabízejí. Představte si to jako kombinaci adaptivního tempomatu s aktivním vedením v jízdním pruhu a samočinnou změnou jízdního pruhu, ale s tím, že řidič musí pořád držet volant. Vůz však má být připraven na úroveň 4, tedy plně autonomní jízdu v určitých situacích bez spoléhání se na řidiče jako záchrannou síť.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Brandstätter v tomto bodě zmiňuje i stavbu „neurální sítě” pro celý koncern, která má sloužit k „učení”. Zda se má jednat o učení autonomních aut, jak lépe řídit, nebo něco jiného, však nespecifikoval.

A konečně, nový přístup k výrobě aut má ukázat, že auta lze vyrábět efektivně a ekonomicky „nejen v Berlíně, ale také na březích Středoněmeckého průplavu”, který prochází mimo jiné Wolfsburgem, kde automobilka Volkswagen sídlí.

Kdy se vůz vzniklý z projektu Trinity představí, ať už v koncepční, nebo produkční formě, zatím není jasné. Web WardsAuto hovoří o druhé polovině roku 2021. Autocar dává do spojení s tímto projektem také Artemis, podobný projekt značky Audi. Ten si dává za cíl uvést na trh luxusní elektrický sedan do roku 2024.

Anketa

Je demokratizace autonomní jízdy dobrý nápad?
Ano, řidič by měl mít možnost si vždy vybrat, zda bude řídit, nebo se jen poveze
35,6 %
Nevím/Je mi to jedno/Nedokážu posoudit
1,8 %
Ne, všechna auta by měla být plně autonomní
4,4 %
Ne, řídit by měli vždy jen lidé, nanejvýš s elektronickými asistenty
58,2 %
Celkem hlasovalo 1043 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám