Hlavní obsah

Vodíkové BMW iX5 na autosalonu v Mnichově sveze návštěvníky

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Futuristické BMW iX5 Hydrogen s pohonem na vodíkové palivové články bude vystaveno na „domácím“ autosalonu IAA Mobility v Mnichově letos v září. Bude ukázkou technologie vodíkových palivových článků v režii BMW a návštěvníci se budou moci autem i svézt.

Foto: BMW

BMW iX5 Hydrogen

Článek

Dva roky po představení konceptu BMW i Hydrogen NEXT představí mnichovská automobilka na zářijovém autosalonu v bavorské metropoli produkční verzi nazvanou iX5 Hydrogen. K vidění bude od 7. do 12. září, kdy autosalon probíhá. Návštěvníci se v něm budou moci i svézt mezi hlavní výstavní plochou a dalšími výstavními prostory v centru města.

Foto: BMW

BMW iX5 Hydrogen

Jak BMW uvádí, iX5 Hydrogen má standardní výkon 170 koní, což je na auto velikosti X5 zoufale málo. Vodíková novinka nicméně bude moci krátkodobě nabídnout až 374 koní „pro obzvláště sportovní jízdní manévry“ – představme si pod tím zejména prudké zrychlení. Dodatečnou energii vezme z baterie, kterou nabíjí zpomalování auta.

Model iX5 pochopitelně vychází ze standardního X5, které je v exteriéru mírně upraveno, aby bylo patrno, že se jedná o vodíkový vůz. Auto je vybaveno i 22” koly obutými do speciálních pneumatik Pirelli vyrobených z přírodní gumy a materiálu rayon, jehož základem je dřevo.

Foto: BMW

Hrdlo tankování vodíku vypadá jako to, kterým byste plnili auto na CNG. I princip tankování je stejný.

Zásobu vodíku si veze ve dvou karbonových nádržích, do nichž se vejde zhruba 6 kg vodíku pod tlakem 700 barů, běžným pro osobní auta. V příštím roce hodlá BMW vyrobit omezenou sérii těchto vodíkových SUV, aby dokázalo, že tato forma pohonu má svoji budoucnost.

Jak se tankuje vodík? Princip je jednoduchý, chybí však čerpací stanice

AutoMoto

BMW na vodíkové technologii pracuje už několik let, první pohled na iX5 Hydrogen společnost nabídla už v roce 2019 v podobě již zmíněného konceptu. Od začátku tohoto roku BMW vodíkovou novinku testuje na evropských silnicích.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám