Hlavní obsah

V Nošovicích se začne vyrábět elektrický Hyundai Kona i s menšími bateriemi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začne příští týden vyrábět vůz Kona Electric i s menšími bateriemi než dosud. Nyní vyrábí auta se sadou baterií o kapacitě 64 kilowatthodin, od pondělí k nim přibudou vozy s bateriemi o kapacitě 39 kWh, potvrdil mluvčí automobilky Petr Michník.

Foto: HMMC

Výroba Hyundai Kona Electric po faceliftu v Nošovicích.

Článek

Kona se v Nošovicích začala vyrábět před rokem jako první sériově vyráběný automobil na elektrický pohon v Česku. Dosud jich slezský závod vyprodukoval více než 31 000.

„Že je to významný model, nejen pro naši továrnu, ale vůbec pro celou značku Hyundai, o tom svědčí to, že vlastně polovička bezemisních aut, která loni značka Hyundai prodala v Evropě, je právě z našeho závodu,” řekl Michník.

Ostrý crossover Hyundai Kona N shazuje maskování

AutoMoto

Loni v listopadu automobilka v Nošovicích spustila výrobu modernizované verze Kony s vylepšeným interiérem nebo rozšířenou bezpečnostní výbavou. Nyní zahájí výrobu vozů s menší baterií.

„Je to verze, která se vyráběla od začátku výroby v Koreji, ale kvůli vysoké poptávce v Evropě i po této baterii zahájíme výrobu i této verze,” řekl Michník.

Vozy s bateriemi o kapacitě 64 kWh mají na jedno nabití dojezd 484 kilometrů, u aut s menšími bateriemi to bude 305 kilometrů. Nižší bude i cena těchto vozů.

Výrobu v nošovickém závodě jako u všech automobilek ovlivnila koronavirová pandemie. Kromě třítýdenního přerušení výroby na jaře a viditelných zvýšených hygienických opatření, se to projevilo hlavně předzásobením některými díly. V dodavatelském řetězci automobilového průmyslu se jinak většinou nevyrábí na sklad, ale „just in time”, tedy plynule v určeném čase podle požadavků zákazníka.

První elektromobil vyráběný v Česku po faceliftu přišel o masku

AutoMoto

„Museli jsme se daleko více soustředit na komunikaci s dodavateli, na udržování skladových zásob. Zatímco jsme byli zvyklí před pandemií fungovat čistě „just in time”, tak teď máme u některých strategických dílů navýšené skladové zásoby tak, abychom mohli pokrýt případné výpadky u dodavatelů,” řekl Michník.

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně. Loni automobilka vyrobila 238 750 aut, meziročně o 23 procent méně. V roce 2019 automobilka vytvořila zisk 7,39 miliardy korun a tržby 123,14 miliardy korun. Závod má přibližně 3200 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám