Hlavní obsah

V Audi A3 čtvrté generace upoutá divoce navržená kabina

Po několika nových SUV Audi prezentuje také klasický hatchback segmentu C. Kvůli zrušení autosalonu v Ženevě pouze online cestou. Nové Audi A3 se zbavilo třídveřové verze a k mání už je tak jen jako daleko úspěšnější pětidveřový vůz.

V Audi A3 čtvrté generace upoutá divoce navržená kabina

Audi A3 čtvrté generace opět stojí na inovované modulární platformě MQB. Jde o poslední přírůstek z koncernové smršti kompaktů. Řeč je o třech novinkách posledních měsíců: Volkswagenu Golf, Škodě Octavia a Seatu Leon.

Ve srovnání s předchůdcem novinka mírně narostla, je o tři centimetry delší. Na délku naměříte 4,34 metru a do šířky 1,82 metru. Výška 1,43 metru a rozvor náprav 2,64 metru jsou stejné. Zavazadlový prostor nabízí objem 380 až 1200 litrů. Podobně jako u Q3 jsou k dispozici také posuvná zadní sedadla.

Na pohled zaujmou ostře řezané LED Matrix světlomety, celkově ale hned poznáte, že jde o A3. Od roku 1996, kdy přišla první generace, si tento model drží určité proporce.

Interiér nového Audi A3

Foto: Audi

Zato uvnitř se děly věci. Novinka úplně nenavazuje na současný trend interiérů Audi s lesklou plochou před spolujezdcem. Místo toho vidíme zakomponované výdechy do na poměry značky divokého stylingu. Zaujmou i nahoře umístěné výdechy ventilace u řidiče.

Standardně uprostřed najdete 10,1palcový displej infotainmentu, verze Plus nabízí o 2,2 palce navíc. Jedná se o systém vycházející z vyšších řad. Rozpozná psané písmo a je stále připojený k internetu.

Elektrifikace ještě dorazí

Novinka bude v Evropě uvedena na trh se třemi motory – zážehovou jednotkou 1.5 TFSI s výkonem 110 kilowattů (150 koní) a vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI ve výkonových verzích 85 kW (116 k) a 110 kW (150 k).

Nejprve budou tyto varianty nabízeny s pohonem předních kol. Jako převodové ústrojí slouží šestistupňová mechanická převodovka nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka. Krátce po uvedení na trh bude Audi nabídku postupně rozšiřovat o další motory, včetně elektrifikovaných pohonů a verzí s pohonem všech kol quattro.

S agregáty o výkonu od 110 kW bude A3 disponovat zadní pětiprvkovou nápravou. Na přání bude k dispozici i podvozek s adaptivními tlumiči, snížený o 15 milimetrů. Samozřejmostí jsou aktuální jízdní a bezpečnostní asistenty včetně držení uprostřed pruhu, upozorňování na nebezpečí při vystupování a asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran.

Předprodej brzy začíná

Už nyní známe první českou cenu. Verze s motorem 1.5 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) byla stanovena na 705 900 Kč. Předprodej novinky bude spuštěn letos v březnu, první vozy budou předány zákazníkům v květnu.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Audi na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Audi A3 na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků