Hlavní obsah

Už deset let je nejrychlejším produkčním roadsterem stejný vůz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Deset let uplynulo od doby, kdy se v Bugatti rozhodli, že z nejsilnější verze veyronu odříznou střechu a vytvoří speciální Grand Sport Vitesse. Unikátní roadster se stal legendou, když překonal rychlost 408,84 km/h a dodnes je nejrychlejších produkčním autem bez střechy.

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Článek

Vůz celým jménem Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse dorazil na trh v roce 2012 a byl přímou reakcí francouzsko-německé automobilky na poptávku zákazníků po nejsilnějším modelu Veyron Super Sport bez střechy. Bugatti proto zaměstnalo své nejlepší konstruktéry a představilo dodnes nejrychlejší roadster, tedy dvoumístný otevřený vůz, na světě.

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Největší výzvou pro tehdejší Bugatti bylo zajistit, aby byl vůz i bez střechy stabilní a pevný tak, aby zvládl vysokou rychlost nebo potenciální nehodu. Kvůli tuhosti proto inženýři navrhli odnímatelnou střešní část z polykarbonátu s tuhostí až 22 tisíc Nm.

Jediný svého druhu. Bugatti připomíná, proč je jeho šestnáctiválec unikátní

AutoMoto

Vůz musel být ale tuhý i na nápravě a v monokoku. I proto došlo k vyztužení bočních prahů nebo B sloupků. Proti torznímu prohýbání pak inženýři použili uhlíková vlákna na převodový tunel a upraveny byly i dveře vozu. Vše se zkrátka podřídilo tomu, aby bylo auto bezpečné a pevné.

„Bez střechy ukázal model Veyron 16,4 Grand Sport Vitesse, jak bezkonkurenční jsou technické znalosti Bugatti. Přestože je rozložení hmotnosti při stažení střechy úplně jiné, vozidlo i tak zůstalo stabilní a zrychlovalo stejně, jako kdyby střechu mělo,“ uvedl prezident Bugatti Christophe Piochon.

Poslední tři Bugatti Chiron pro Evropu jsou věnovány zakladatelově dceři

AutoMoto

Vůz s motorem W16 se později stal nejrychlejším sériově vyráběným roadsterem na světě, když stanovil rekord na hranici 408,84 km/h, který platí dodnes. To vše přitom se staženou střechou, ale také s 1200 koňmi pod kapotou.

„Vnitřní hluk a turbulence jsme snížili na absolutní minimum díky spoileru a deflektoru. I při rychlosti 200 km/h tak mohli cestující v klidu konverzovat, což bylo hlavní přání zákazníků,“ doplnil Piochon.

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Představení Veyronu Grand Sport Vitesse se neodmyslitelně zapsalo do dějin Bugatti a podle mnohých před deseti lety stanovilo novou cestu pro inženýry, kteří se jí drží dodnes.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám