Hlavní obsah

Test Volva XC70 D5: skautík moderní doby

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hledat konkurenty k Volvu XC70 je snadné. Už léta jsou to především Subaru Outback a Audi Allroad. Oba jmenovaní se prodávají už v nové generaci, a tak i Volvo muselo s novým modelem ven.

Článek

Říct, co je na voze lepší, je těžší, než hledat konkurenty. Evoluce se tady totiž podepsala opravdu hodně a každá součást vozu je nová. A to dokonce lepší. Je nesnadné hledat místo, kde by se XC70 nezlepšilo.

Velikosti třikrát nazdar!

Volvo XC70 je delší než původní model (+113 mm), vyšší, širší... No prostě povyrostlo ve všech směrech a je to znát. Karoserie vychází z kombi V70, které je zase derivátem velkého sedanu S80. Kdo se vyzná, tomu je jasné, že větší osmdesátka nabízí solidnější základ pro auto, než původní řada sedmdesát.

Vzhledově tak můžeme příbuznost s S80 vidět na předních světlech a masce chladiče nebo profilu předního skla. Zadní část je pak tradičně po stylu Volva hranatější, i když bývaly doby, kdy by se člověk o linie pořezal.

Terénní verze se pak vyznačuje vyšší světlou výškou, jejíž hodnotu 210 mm by mohla závidět většina vozů SUV. Oplastování nárazníků, boků karoserie a podběhů pak k tomuto autu prostě patří.

Pět skautů a plná polní

Interiér je prostorný. Na předních sedadlech zvlášť. V loktech, ramenou i u nohou je místa přehršel a vejde se sem prakticky kdokoli. Ani na zadních sedadlech není místa nedostatek. Naopak.

Přístrojová deska vyznává hodnoty Volva do posledního puntíku. Odlehčený středový tunel s množstvím často nepřehledných tlačítek, výsuvný displej navigace, který není bohužel natočený směrem k řidiči a velmi vysoký komfort. Prostě vše, co bychom od Volva čekali. Snad jen elektronická parkovací brzda do terénního vozu nepatří, a přesto jí tady máme.

Zavazadelník je „vééélký“. Jak to u tohoto typu Volva bývá, především jeho délka vyrazí člověku dech a 575 l v základním uspořádání, to už chce pořádně velkou skupinu skautů, aby to naplnili svými spacáky.

Volíš Losnu nebo Mažňáka?

Auto je na českém trhu k dispozici pouze s dvojicí motorů. Pro fanoušky zážehových motorů je připraven šestiválec 3,2 l, pro příznivce vůně nafty pak pětiválec 2,4 l. Ten jsme měli pod kapotou i my, a byl to velmi příjemný a milý společník pro jakoukoli hodnotnou skautskou legraci. Třeba běh na dlouhou trať zvládá skvěle a pochvalovali jsme si, že technici lépe odhlučnili místo pro cestující. Také šplh do kopce byl skvělý a sjíždění s pomocníkem kontrolujícím rychlost v klesání taktéž.

Jen spotřeba se nám za dobu testu vyšplhala na devět litrů na 100 km. Bylo to možná dáno také tím, že vůz byl spojen s automatickou převodovkou Geartronic. Ta je asi největší slabinou vozu. Je poněkud pomalá. Na rychlý povel plynového pedálu reaguje laxně a bobříka mrštnosti by určitě nezískala.

Překážek se nelekejme

Auto je sic terénní, ale vydat se s ním do skutečného terénu se moc nechce. Přece jen dlouhé převisy značně omezují nájezdové úhly a člověk se bojí o plastový nárazník. Přesto jsme vytáhli vůz do terénu a na klasické testovací trati se pořádné ponořili do ledu. V zimě, kdy zamrzaly velké kaluže tak, že když na ně vůz vjede, vydrží jen pár vteřin a pak s praskotem se proboří, není moc radno jezdit do terénu. Nikdo totiž neodhadne, jak hluboká je ta kaluž a zmrzlá půda také podvozku moc dobře nedělá.

Jenže k našemu překvapení jsme si „štrejchli“ podvozkem o hlínu jen dvakrát, a to jen když jsme vjeli do kolejí vyjetých traktorem. Jinak jsme byli skutečně nad věcí.

Skauting pro movitější

Jak to tak vypadá, asi se moc skautingu věnovat nebudeme. Cena tohoto vozu začíná na 1 299 000 a náš vůz s automatem a několika příplatkovými prvky k nejvyšší výbavě stál 1 784 000 Kč. Tak to je hodně velká pecka.

Se Subaru auto porovnávat nebudeme, tam není diesel, ale podívejme se na Audi. Jeho cena 1 486 500 Kč však náhle mění náš pohled na vůz. Je drahý, ale jak to vypadá, není to nic neobvyklého. Takže do přírody raději pěšky.

Technické údaje
Volvo XC70 D5 Summum
Motor
Zdvihový objem2400 ccm
Max. výkon136 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment400 N.m při 2750 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město11,2
Mimo město6,1
Kombinace8,0
Výkony
Max. rychlost205 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,9 s
Převodovka
šestistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka4836 mm
Šířka1861 mm
Výška1604 mm
Rozvor2815 mm
Objem zavazadelníku575/1580 l
Provozní hmotnost1869 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí4/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vozu1 299 000 Kč
Základní cena motorizace1 299 000 Kč
Cena testovaného vozu1 784 000 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám