Článek
Doba přezouvání ze zimních na letní pneumatiky se blíží, ba co víc, už současné teploty okolo 10 °C nejsou pro zimní pneumatiky příliš vhodné. Vybíráte-li nové pneumatiky na svůj vůz a nemáte-li svého stálého favorita, poslouží každoroční testy letních pneumatik.
| Čtěte také: | |
|---|---|
| Co znamenají nápisy na pneumatikách? Zjistíte z nich mnohé | |
| Jak se zachovat při aquaplaningu? Podle experta hlavně nezatáčet | |
| Stěrače bývají po zimě opotřebené. Výměna není složitá | |
Dnes máme před sebou ten od německého autoklubu ADAC, který nedávno zveřejnil výsledky zkoušky dvanácti pneumatik v rozměru 235/55 R17 a šestnácti v rozměru 225/40 R18.
V obou případech lze říci, že pokud vsadíte na světoznámé značky, nešlápnete vedle. Na prvních místech mezi osmnáctipalcovými pneumatikami jsou značky Continental, Michelin a Goodyear. Úplné pravidlo, že značkové pneumatiky jsou na špici, tu však nevidíme. Značky Pirelli, Toyo a Hankook jsou pozoruhodně nízko dle celkové známky.
| Test letních pneumatik ADAC | Hodnocení | ||
|---|---|---|---|
| 225/40 R18 | na suchu | na mokru | celková známka |
| Continental PremiumContact 6 | 2,4 | 1,7 | 2,1 |
| Michelin Pilot Sport 4 | 1,9 | 2,0 | 2,1 |
| Goodyear Eagle F1 Asym. 5 | 1,7 | 2,3 | 2,2 |
| Maxxis Victra Sport 5 | 2,0 | 2,2 | 2,2 |
| Nexen N'Fera Sport | 2,2 | 2,6 | 2,6 |
| Sava Intensa UHP 2 | 1,8 | 2,7 | 2,7 |
| Vredestein Ultrac Vorti | 2,5 | 2,7 | 2,7 |
| Falken Azenis FK510 | 2,9 | 2,4 | 2,9 |
| Bridgestone Potenza S001 | 1,7 | 3,0 | 3,0 |
| Kumho Ecsta PS71 | 2,4 | 2,3 | 3,0 |
| Nokian Powerproof | 2,4 | 2,4 | 3,0 |
| Pirelli P Zero | 1,3 | 1,8 | 3,0 |
| Toyo Proxes Sport | 2,0 | 2,8 | 3,0 |
| Hankook Ventus S1 evo3 | 2,0 | 3,1 | 3,1 |
| Cooper Zeon CS-Sport | 2,0 | 3,3 | 3,3 |
| Rotalla Setulla S-Pace RU01 | 2,0 | 3,6 | 3,6 |
| Známkování jako ve škole: 1 - nejlepší, 5 - nejhorší | |||
Například Pirelli P Zero má ale na suchém asfaltu nejlepší a na mokrém asfaltu druhou nejlepší známku. Tyto dvě kategorie sice dohromady dávají 60 % celkového hodnocení, nicméně pneumatika je na chvostu ve spotřebě paliva a rychlosti opotřebovávání, ale tyto dvě kategorie mají váhu poloviční - nebo alespoň to ADAC deklaruje.
| Test letních pneumatik ADAC | Hodnocení | ||
|---|---|---|---|
| 235/55 R17 | na suchu | na mokru | celková známka |
| Michelin Primacy 4 | 2,0 | 2,2 | 1,9 |
| Bridgestone Turanza T005 | 1,9 | 2,3 | 2,1 |
| Maxxis Premitra 5 | 1,9 | 2,4 | 2,3 |
| Pirelli Cinturato P7 | 1,7 | 2,4 | 2,3 |
| Hankook Ventus Prime 3 | 2,7 | 2,4 | 2,7 |
| Semperit Speed-Life 2 SUV | 2,5 | 2,7 | 2,7 |
| Yokohama BluEarth RV-02 | 2,6 | 2,7 | 2,7 |
| Continental EcoContact 6 | 2,0 | 2,8 | 2,8 |
| EsaTecar Spirit Pro | 2,4 | 2,8 | 2,8 |
| Kumho Ecsta HS51 | 3,0 | 2,2 | 3,0 |
| Kleber Dynaxer HP 3 | 2,4 | 3,3 | 3,3 |
| Laufenn S-Fit EQ | 2,1 | 5,0 | 5,0 |
| Známkování jako ve škole: 1 - nejlepší, 5 - nejhorší | |||
U pneumatik o palec menších se pozoruhodně nízko umístil Continental. Dodal pneumatiku EcoContact 6, která je z výběru nejlepší v opotřebení a spotřebě paliva, ovšem výkony na suchém i mokrém asfaltu zas tak dobrý není; zde se 8. místo jeví oprávněné.
Nejlepší známku získaly Micheliny Primacy 4, naopak nejhorší jsou pneumatiky Laufenn S-Fit EQ, a to hlavně kvůli svému bezkonkurenčně nejhoršímu chování na mokrém asfaltu.




