Hlavní obsah

Tesla je podle Muska blízko autonomnímu řízení nejvyšší páté úrovně

Novinky, dh, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elon Musk, vizionář a zakladatel společnosti Tesla, uvedl, že je jeho firma velmi blízko k zásadním průlomům v automobilovém průmyslu. Budoucí modely od jeho automobilky by už neměly k provozu potřebovat člověka.

Foto: Aly Song, Reuters

Tesla

Článek

Miliardář Elon Musk se rád chlubí úspěchy a plány Tesly. Na WAIC, světové konferenci umělé inteligence, která se od čtvrtka do soboty konala v čínské Šanghaji, mluvil i o tom, co od Tesly očekávat v blízké budoucnosti.

Tesla předstihla Toyotu a je nejhodnotnější automobilkou světa

AutoMoto

Podle Muska je Tesla velice blízko k dosažení toho, že její automobily budou využívat systém autonomního řízení páté generace. To v podstatě znamená, že elektroauta jako model S, 3, X, či Y budou schopna jezdit s nulovým zásahem od řidiče od startu až do cíle.

„Jsem přesvědčen, že k úrovni pět nebo jinak řečeno k úplné autonomii dojde. A myslím si, že to nebude dlouho trvat. Naopak, bude to rychlé,“ řekl Musk. „Nadále si stojím za tím, že letos dosáhneme základní funkčnosti autonomního řízení úrovně pět,“ dodal. Aby mohly takové systémy v autech fungovat, vyvíjí Tesla ještě například nové chladicí systémy.

Naboural do převráceného kamionu, viní Autopilota své Tesly

AutoMoto

V případě plné autonomity ale celkově mluvíme o budoucnosti. K fungování podobných systémů je důležité také vybudování infrastruktury a přizpůsobení legislativy. Je také nutné vyřešit množství nehod, které už po celém světě způsobil asistenční systém Tesly s názvem Autopilot.

Pět stupňů k puštění volantu

Stupně autonomního řízení jsou určeny podle organizace SAE - Sdružení inženýrů v automobilovém průmyslu.

V současnosti jsou automobily na pomezí druhého a třetího stupně, ve kterém už auta dokážou řešit i složitější situace, leckdy ale vyžadují interakci řidiče.

Ve čtvrtém stupni se systém již musí umět sám rozhodnout, jak vyřešit nenadálé situace na silnici a například vyhodnotit, kdy je vhodné autonomně měnit jízdní pruhy. Zmiňovaný pátý stupeň je nejvyšší, auto při něm musí umět jezdit bez zásahu řidiče.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám